Σπάμε τις αποστάσεις μεταξύ μας... Διεκδικούμε συλλογικά!

Ο Σύλλογος Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου είναι μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2008 και επιδιώκει να απαντήσει στην αναγκαιότητα συνεύρεσης και συσπείρωσης του κόσμου της αδιοριστίας γύρω από κοινά αιτήματα και κοινούς σκοπούς. Πάμε ενάντια στη λογική του "κανιβαλισμού" και του ανταγωνισμού που μας επιβάλλεται. Λέμε όχι στην αντίληψη που λέει ότι αντίπαλος μας είναι ο συνάδελφος. Υπερασπιζόμαστε την αξιοπρέπεια μας. Αντιλαμβανόμαστε ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν είναι ο καθένας μόνος του. Αναπτύσσουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Τις συνέπειες του ατομισμού και του "ο καθένας μόνος του" τις βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και είδαμε που μας έχουν βγάλει. Ήρθε η ώρα να ενώσουμε τη φωνή μας και να πούμε «Φτάνει πια!»

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Εδώ θα βρείτε το πανελλαδικό ψήφισμα

Σάββατο, 31 Μαΐου 2008

ΑΣΕΠ για Μουσικούς

Εδώ θα βρείτε την προκήρυξη του ΑΣΕΠ 1Π/2008, που αφορά στη διεξαγωγή γραπτού διαγωνισμού για την πλήρωση συνολικά εκατόν είκοσι (120) θέσεων εκπαιδευτικών λειτουργών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του κλάδου ΠΕ 16.01 Μουσικής, για τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010.

Ανοιχτή επιστολή για ύλη ΑΣΕΠ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ
ΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ, ΤΟ ΥΠΕΠΘ ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΕΠ

Με μεγάλη ανησυχία παρακολουθούμε τις τελευταίες μέρες, τη φιλολογία γύρω από τη διαρροή της ύλης του επικείμενου διαγωνισμού των εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ, για τον κλάδο των φιλολόγων (ΠΕ02). Κι αυτό γιατί πέρα από το ηθικής, αλλά και αξιοκρατικής τάξης ερώτημα του αδιάβλητου του διαγωνισμού, το οποίο κλονίζεται από τέτοιου είδους περιστατικά, ανακύπτει και το μείζον ερώτημα της επιστημονικής ουσίας του. Έτσι, σύμφωνα με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η διατύπωση της ύλης είναι παρεμφερής με αυτή του διαγωνισμού του 2007, ενώ ως προς τον όγκο της –έπειτα από κάποιες προσθαφαιρέσεις– καταλήγει στην αύξησή της, παρά τις δηλώσεις του προέδρου του ΑΣΕΠ, προ διμήνου, που αναγνώριζαν την υπέρμετρη επιβάρυνση των φιλολόγων. Το στοιχείο αυτό θέτει για άλλη μια φορά το ζήτημα της ποιότητας, της λειτουργικότητας και των προσανατολισμών του διαγωνισμού.

Όσοι και όσες υπογράφουμε το κείμενο αυτό, έχουμε γευθεί την εμπειρία του προηγούμενου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς, ενώ άλλοι / άλλες ετοιμαζόμαστε ήδη για τον επόμενο (χωρίς να γνωρίζουμε ακόμη την ακριβή …εποχή διεξαγωγής του). Ταυτόχρονα όμως, έχουμε αποφασίσει να αφιερώσουμε πολύ κόπο, χρόνο και χρήμα, αλλά ακόμη περισσότερο μεράκι και δημιουργικότητα, στη θεραπεία μίας εκ των επιστημών που υπάγονται στα γνωστικά πεδία, στα οποία καλείται να αντεπεξέλθει εξεταστικά ο / η υποψήφιος / -α φιλόλογος, στην επιστήμη της ιστορίας.

Υπό τη διπλή αυτή ιδιότητά μας λοιπόν, του / της υποψήφιου / -ιας του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του / της νέου / νέας επιστήμονα ιστορικού, έχουμε έρθει αντιμέτωποι / -ες με την παντελή απουσία στοιχειωδών επιστημονικών όρων άρθρωσης της εξεταστέας ύλης, αλλά και της διατύπωσης των θεμάτων στον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Με δυο λόγια, όταν η ύλη περιλαμβάνει «τη γη, το σύμπαν και τα πάντα» θεωρούμε τουλάχιστον εμπαιγμό οι απαντήσεις να μοιάζουν με ψύλλο στα άχυρα. Νομίζουμε άλλωστε, πως δεν είναι τυχαίο ότι τα μεγαλύτερα ποσοστά αποτυχίας –και ιδιαίτερα στον τελευταίο διαγωνισμό– εμφανίζονται στο γνωστικό αντικείμενο της ιστορίας, ενώ το γεγονός ότι αυτό ισχύει και για συναδέλφους μεταπτυχιακούς φοιτητές / -τριες και υποψήφιους διδάκτορες ιστορίας δεν αφήνει περιθώρια για εύκολους αφορισμούς περί «ανιστόρητων εκπαιδευτικών».

Θυμίζουμε εδώ τις κουτοπόνηρες ερωτήσεις του τύπου : σε ποιο καθεδρικό ναό κηρύχτηκε για τελευταία φορά η ένωση των δύο εκκλησιών (ορθόδοξης και καθολικής, με τη διατύπωση να παραπέμπει ευθέως στη Φλωρεντία) ή ποιοι έστησαν μνημείο στη Χαιρώνεια. Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών που παραπέμπουν σε «παγίδες» τηλεπαιχνιδιών και ελάχιστη έως ανύπαρκτη σχέση έχουν με την καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης ή την (υποτιθέμενα «αντικειμενική») αξιολόγηση της ικανότητας του εκπαιδευτικού, ενώ δυστυχώς δεν αποτελούν την εξαίρεση, αλλά είναι ενδεικτικές της φιλοσοφίας του διαγωνισμού. Μιας φιλοσοφίας που ως βασικό της μέλημα έχει να βάλει «τρικλοποδιά» στον / στην υποψήφιο / -α και να «αποδείξει» την ανεπάρκειά του / της.

Από την άλλη, είναι σαφές ότι η απουσία μιας σαφώς οριοθετημένης ύλης και των αντίστοιχων συγγραμμάτων τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν την αποκλειστική πηγή άντλησης των γνωστικών εφοδίων για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, δεν οφείλεται στις όποιες «επιστημονικές απαιτήσεις» του διαγωνισμού, η σαθρότητα των οποίων είναι, νομίζουμε, προφανής. Αντίθετα, οι λόγοι διαιώνισης αυτής της κατάστασης θα πρέπει μάλλον να αναζητηθούν στη βιομηχανία παραγωγής και πώλησης βοηθητικών εγχειριδίων για το διαγωνισμό, τα περισσότερα από τα οποία γράφονται κυριολεκτικά στο πόδι…

Καλούμε όλους τους αρμόδιους φορείς να προβούν σε νέα επεξεργασία της ύλης του διαγωνισμού, με δραστική μείωσή της και ταυτόχρονο ορισμό των εγχειριδίων για τις εξετάσεις. Επιπλέον, απαιτούμε την έγκαιρη ανακοίνωση της νέας ύλης, καθώς και της ημερομηνίας διεξαγωγής του διαγωνισμού. Οι όποιες αντιρρήσεις στη βάση της έλλειψης χρόνου, μόνο ως προσχηματικές θα εκληφθούν, δεδομένου ότι 14 περίπου μήνες μετά τον τελευταίο διαγωνισμό, η ύλη που …διαρρέει είναι παρεμφερής με την προηγούμενη.

ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ
Γιάννης Βαμιεδάκης, μεταπτυχιακός φοιτητής σύγχρονης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Στέφανος Βαμιεδάκης, μεταπτυχιακός φοιτητής σύγχρονης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Παναγιώτης Ζεστανάκης, μεταπτυχιακός φοιτητής σύγχρονης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Θωμάς Καλέσιος, μεταπτυχιακός φοιτητής σύγχρονης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Αλέξανδρος Κατσιγιάννης, μεταπτυχιακός φοιτητής παιδαγωγικής της ισότητας των φύλων (με ειδίκευση στη σχολική ιστορία) στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Δέσπω Κριτσωτάκη, υποψήφια διδάκτορας νεότερης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Δήμητρα Λαμπροπούλου, υποψήφια διδάκτορας σύγχρονης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθήνας
Παρασκευάς Ματάλας, υποψήφιος διδάκτορας νεότερης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Παύλος Μούλιος, μεταπτυχιακός φοιτητής σύγχρονης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Άκης Παλαιολόγος, μεταπτυχιακός φοιτητής σύγχρονης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Κώστας Παλούκης, υποψήφιος διδάκτορας νεότερης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Ελένη Παπαμακαρίου, μεταπτυχιακή φοιτήτρια σύγχρονης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Πάρις Παπαμίχος – Χρονάκης, υποψήφιος διδάκτορας νεότερης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Νίκος Ποταμιάνος, υποψήφιος διδάκτορας νεότερης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Ειρήνη Ρενιέρη, υποψήφια διδάκτορας νεότερης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Παναγιώτης Σταθόπουλος, μεταπτυχιακός φοιτητής αρχαίας ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Δώρα Τζήκα, μεταπτυχιακή φοιτήτρια ιστορικής παιδαγωγικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Χρήστος Τσάκας, μεταπτυχιακός φοιτητής σύγχρονης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Κώστας Φραδέλλος, μεταπτυχιακός φοιτητής σύγχρονης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο ΚρήτηςΒασιλική Χάλαζα, μεταπτυχιακή φοιτήτρια σύγχρονης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Ανακοίνωση Εξεταστέας Ύλης ΑΣΕΠ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 29 Μαΐου 2008


Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται η εξεταστέα ύλη για το γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την κατάρτιση πινάκων επιτυχίας εκπαιδευτικών της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τα σχολικά έτη 2009-2010 και 2010-2011, σύμφωνα με το προωθούμενο προς υπογραφή Σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στο παραπάνω σχέδιο δεν περιλαμβάνεται η εξεταστέα ύλη για τον κλάδο ΠΕ02 Φιλολόγων και για τις ειδικότητες Ηλεκτρολόγων, Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Φυσικών Ραδιοηλεκτρολόγων του κλάδου ΠΕ12 Μηχανικών και για τις ειδικότητες Ηλεκτρολόγων, Ηλεκτρονικών και Τεχνολόγων Ιατρικών Οργάνων του κλάδου ΠΕ17 Τεχνολόγων, για την οποία θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση.

Παράταση υποβολής αιτήσεων Αναπληρωτών-Ωρομισθίων

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 29 Μαΐου 2008


Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων αναπληρωτών και ωρομισθίων μέχρι την Τετάρτη 4 Ιουνίου 2008, προκειμένου να ολοκληρωθεί ομαλά η σχετική διαδικασία.

Τετάρτη, 28 Μαΐου 2008

Γίνε κι εσύ μέλος του Συλλόγου Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου

Ο Σύλλογος Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου εδώ και δύο βδομάδες έχει ξεκινήσει μια οργανωτική καμπάνια προσπαθώντας να έρθει σε επαφή με τον κόσμο της αδιοριστίας στο νομό. Κατά τις παρεμβάσεις μας στα φροντιστήρια, τις πρόσθετες και τα γραφεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλο το διάστημα της υποβολής αιτήσεων για αναπληρωτές και ωρομίσθιους, μιλάμε με τους συναδέλφους, τους ενημερώνουμε για τη δράση του συλλόγου και τους καλούμε να γίνουν και αυτοί μέλη της κοινής μας προσπάθειας για αξιοπρέπεια και ένα καλύτερο μέλλον.
Μέχρι στιγμής υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση σε αυτό το κάλεσμα και κάθε μέρα αρκετοί συνάδελφοι συμπληρώνουν την αίτηση εγγραφής. Η προσπάθεια μας θα συνεχιστεί και όλο το επόμενο διάστημα.
Σπάμε τις αποστάσεις μεταξύ μας, πάμε κόντρα στη λογική που μας θέλει διασπασμένους, ενωνόμαστε και διεκδικούμε συλλογικά λύση στα προβλήματα μας!

Ενημέρωση από την τελευταία ανοιχτή συνεδρίαση της προσωρινής διοικούσας επιτροπής του Συλλόγου Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου


Την Κυριακή 25 Μαΐου πραγματοποιήθηκε η δεύτερη ανοικτή συνεδρίαση της προσωρινής διοικούσας επιτροπής του συλλόγου μας, όπου μεταξύ άλλων συζητήθηκαν και τα εξής:
1. Απολογισμός της δράσης μας από την προηγούμενη συνεδρίαση
2. Ενημέρωση για τα οικονομικά του συλλόγου
3. Ενημέρωση για το μητρώο μελών του Συλλόγου
4. Τι κάνει ο Σύλλογος το επόμενο διάστημα

Ειδικά για το τελευταίο ζήτημα αποφασίστηκαν:

  • Η συνέχιση της οργανωτικής καμπάνιας του συλλόγου για την εγγραφή νέων μελών με παρεμβάσεις στα γραφεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλο το διάστημα της υποβολής αιτήσεων για τους αναπληρωτές και τους ωρομίσθιους
  • Η δημοσίευση στις τοπικές εφημερίδες και σε διάφορα εκπαιδευτικά site κειμένου-καλέσματος προς όλους τους συναδέλφους για να γίνουν μέλη του συλλόγου
  • Αφισοκόλληση στους χώρους δουλειάς (φροντιστήρια κλπ) και στη πόλη για το ίδιο θέμα
  • Στην επόμενη συνεδρίαση της προσωρινής διοικούσας επιτροπής να γίνει μια πιο διεξοδική συζήτηση ώστε να καταλήξουμε σε μια σειρά αιτημάτων σχετικά με το ζήτημα της πρόσθετης διδακτικής στήριξης καθώς και στο τρόπο με τον οποίο θα τα προωθήσουμε

Για την προσωρινή διοικούσα επιτροπή

Ο Πρόεδρος

Μύρωνας Ξυδάκης

Ο Γραμματέας

Στέλιος Ζουμαδάκης

alfavita.gr: 200 θέσεις καθηγητών πληροφορικής

Σύμφωνα με πληροφορίες της alfavita.gr στο νέο διαγωνισμό των εκπαιδευτικών 2008 θα υπάρχουν περίπου 200 θέσεις εισακτέων για καθηγητές πληροφορικής. Σε αυτό φαίνεται να καταλήγει το ΥΠΕΠΘ καθώς υπάρχει εισήγηση για προσλήψεις καθηγητών πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αφίσα για εγγραφή μελών στο Σύλλογο


Οι μόνοι χαμένοι αγώνες είναι οι αγώνες που δεν δίνονται…


Ποια είναι η κατάσταση…
Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο κόσμος της αδιοριστίας τα τελευταία χρόνια είναι γνωστή σε όλους μας. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε πολλά: χιλιάδες από μας βρισκόμαστε εκτός σχολείων τη στιγμή που τα κενά μένουν ακάλυπτα, οι μορφές ελαστικής εργασίας, όπως αυτή του ωρομίσθιου και του αναπληρωτή, επεκτείνονται όλο και περισσότερο δημιουργώντας ένα καθεστώς πολιτικής ομηρίας και ανασφάλειας για το αν και πότε θα προσληφθούμε, αν θα πληρωθούμε και βέβαια αν θα έχουμε δουλειά τον επόμενο χρόνο, η πρόσθετη διδακτική στήριξη υπολειτουργεί με τις προσλήψεις να γίνονται με υπόγεια μέσα και τους συναδέλφους να μένουν απλήρωτοι για πάνω από 16 μήνες, οι όροι με τους οποίους διεξάγεται ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ γίνονται όλο και χειρότεροι με την τεράστια ύλη και τα όσα ακούγονται για την εισαγωγή του test δεξιοτήτων και της προσωπικής συνέντευξης. Και ο κατάλογος συνεχίζεται…
Παράλληλα, η κυβερνητική πολιτική των τελευταίων χρόνων κατάφερε να κρατά τον κόσμο της εκπαίδευσης διασπασμένο με το να ορίζει διαφορετικά και επιφανειακά ανταγωνιστικά συμφέροντα για την κάθε κατηγορία εκπαιδευτικού. ΑΣΕΠίτες, κατηγορία του 40%, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι και τρανταμηνίτες αποδεικνύουν το δόγμα του ‘’διαίρει και βασίλευε’’, δόγμα που αποσκοπεί στο να μας κρατήσει εγκλωβισμένους στην αδιέξοδη λογική του ατομισμού και μακριά από την ιδέα των συλλογικών αγώνων και διεκδικήσεων.

Οι ψίθυροι μας να γίνουν φωνή…
Στην κατάσταση αυτή ο κόσμος της αδιοριστίας δεν μπορεί να μείνει άλλο αμέτοχος και απλός θεατής. Υπάρχει η αναγκαιότητα συνεύρεσης και συμπόρευσής μας στη βάση των κοινών μας συμφερόντων. Δεν είναι δυνατό να μένουμε αμέτοχοι σε μια διαδικασία που αφορά το μέλλον μας. Δεν είναι δυνατό να είμαστε απλοί αναγνώστες υπουργικών αποφάσεων που καθορίζουν την επαγγελματική μας προοπτική. Είναι επιτακτική ανάγκη η συνεύρεσή μας και η συσπείρωσή μας γύρω από κοινά αιτήματα και κοινούς σκοπούς, η δημιουργία μιας συλλογικότητας μέσω της οποίας θα αποτυπώνεται η δική μας άποψη, η δική μας φωνή.
Πέρα όμως από αυτό υπάρχει και μια άλλη αναγκαιότητα. Να πάμε ενάντια στη λογική του ‘’κανιβαλισμού’’ και του ανταγωνισμού που μας επιβάλλεται. Να πούμε όχι σε μια αντίληψη που λέει ότι αντίπαλος μας είναι ο συνάδελφος. Να υπερασπιστούμε την αξιοπρέπεια μας. Να συνειδητοποιήσουμε ότι σε αυτή τη προσπάθεια δεν είναι ο καθένας μόνος του. Να αναπτύξουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Τις συνέπειες του ατομισμού και του ‘’ο καθένας μόνος του’’ τις βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και είδαμε που μας έχουν βγάλει. Ήρθε η ώρα να ενώσουμε τη φωνή μας και να πούμε «Φτάνει πια!»

Ελπίδα μας η συλλογική δράση!
Το τελευταίο διάστημα έχει ξεκινήσει και στο Ρέθυμνο μια προσπάθεια που κινείται σε αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση. Ο Σύλλογος Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου αποτελεί πλέον μια πραγματικότητα και στο λίγο διάστημα ζωής του έχει καταγράψει ένα αρκετά πλούσιο έργο. Μέσα από συνεχείς εξορμήσεις στους χώρους δουλειάς, στα φροντιστήρια και τις πρόσθετες, προσπαθούμε να έρθουμε σε επαφή με όσο το δυνατόν περισσότερους συναδέλφους. Μέσα από παρεμβάσεις στο τοπικό τύπο (εφημερίδες, ραδιόφωνο, κανάλια) αναδεικνύουμε τα προβλήματα αλλά και τα αιτήματα μας στην ρεθυμνιώτικη κοινωνία. Έχουμε ήδη πραγματοποιήσει μια παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ζητώντας αφενός να πληρωθούν άμεσα οι συνάδελφοι που δουλεύουν στην Π.Δ.Σ και αφετέρου να οριστούν αντικειμενικά κριτήρια για τις προσλήψεις στην πρόσθετη. Μένουν ακόμα να γίνουν πολλά. Το βασικότερο είναι να συνειδητοποιήσουμε πως μόνο μέσα από τον συλλογικό μας αγώνα θα μπορέσουμε να δώσουμε λύση στα τόσα προβλήματα μας.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους, όλο τον κόσμο της αδιοριστίας να έρθουμε σε επαφή, να γνωριστούμε, να ενωθούμε σε αυτήν την κοινή προσπάθεια για αξιοπρέπεια και ένα καλύτερο μέλλον.

Μη γκρινιάζεις. Οργανώσου!
Γίνε κι εσύ μέλος του Συλλόγου Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου!


Επικοινωνήστε μαζί μας: 6979410524, 6973657427
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Κυριακή, 25 Μαΐου 2008

Για την εξεταστέα ύλη του ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών

alfavita.gr: Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο παραδίδει την Δευτέρα 26/5
την εξεταστέα ύλη για το διαγωνισμό των εκπαιδευτικών στο ΥΠΕΠΘ

Σύμφωνα με πληροφορίες το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ολοκληρώνει την Δευτέρα 26/5 την πρότασή του για την εξεταστέα ύλη στον προσεχή διαγωνισμό των εκπαιδευτικών. Το ΥΠΕΠΘ οφείλει πριν το τέλος του Μαΐου να δώσει στη δημοσιότητα την εξεταστέα ύλη έτσι ώστε οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να την έχουν έγκαιρα στα χέρια τους για να μπορούν να οργανώσουν το διάβασμά τους. Καμιά δικαιολογία για καθυστέρηση δεν μπορεί να υπάρξει καθώς τόσο ο αριθμός των θέσεων όσο και η Προκήρυξη είναι θέματα ανεξάρτητα. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η εξεταστέα ύλη στους περισσότερους κλάδους δεν διαφοροποιείται σημαντικά από αυτή του προηγούμενου διαγωνισμού.Όπως έχει ανακοινώσει το προηγούμενο χρονικό διάστημα η alfavita.gr στον προσεχή διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα συμμετέχουν και πτυχιούχοι τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ οι οποίοι δεν συμμετείχαν στον προηγούμενο διαγωνισμό (π.χ ΜΙΘΕ, Γεωγραφίας κλπ). Και στο σημείο αυτό το ΥΠΕΠΘ θα πρέπει να ανακοινώσει το συντομότερο δυνατό τα τμήματα που θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής οι πτυχιούχοι τους να πάρουν μέρος στο νέο διαγωνισμό.

Τετάρτη, 21 Μαΐου 2008

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΓΙΑ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ

ΙΔΕΚΕ: Η ημερομηνία ανακοίνωσης διεξαγωγής των συνεντεύξεων για τους υποψήφιους ωρομισθίους εκπαιδευτικούς των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) μετατίθεται για την Παρασκευή 23-5-2008.
Ομάδα Έργου Σ.Δ.Ε.

Κυριακή, 18 Μαΐου 2008

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ-ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ

Πατήστε εδώ για να δείτε την εγκύκλιο. Προθεσμία υποβολής αιτήσεων μέχρι 30/5/2008.

ΑΝΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΩΝ ΩΡΩΝ ΣΕ ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Το Υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωράριο για κάθε κλάδο είναι:
Δευτεροβάθμια εκπ/ση.
Α) Κλάδοι ΠΕ 21 ώρες/εβδ.
Β) Κλάδοι ΤΕ 22 ώρες/εβδ
Γ) Κλάδοι ΔΕ 28 ώρες/εβδ.
Δ) Κλάδος ΕΜΠ 16 20 ώρες/εβδ.
Παράδειγμα 1: κλάδου Π Ε, του οποίου το σύνολο των ωρών είναι 470 ώρες.470/(21/6x25)= 470/87,5 = 5,3714 = 5,37 (στρογγυλοποίηση στο εκατοστό)δηλ. 5 μήνες- και 0,37 Χ 25 = 9,25 (δήλ. 9 ημέρες - στρογγυλοποίηση στο ακέραιο)Δηλαδή ο ωρομίσθιος έχει προϋπηρεσία 5 μήνες και 9 ημέρες.
Παράδειγμα 2: κλάδου Τ Ε, του οποίου το σύνολο των ωρών είναι 470 ώρες.470/(22/6x25)= = 5,1272 = 5,13 (στρογγυλοποίηση στο εκατοστό)δηλ. 5 μήνες και 0,13 Χ 25 = 3,25 (δήλ. 3 ημέρες - στρογγυλοποίηση στο ακέραιο)Δηλαδή ο ωρομίσθιος έχει προϋπηρεσία 5 μήνες και 3 ημέρες.

Τετάρτη, 7 Μαΐου 2008

Παράσταση διαμαρτυρίας στη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Την Πέμπτη 3 Μαρτίου, όπως είχε αποφασιστεί σε συνέλευση του Συλλόγου αδιόριστων εκπαιδευτικών, πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η παρέμβαση αυτή είχε σαν στόχο να λυθεί επιτέλους το πρόβλημα με τους απλήρωτους εδώ και μήνες συναδέλφους μας, που διδάσκουν στην πρόσθετη διδακτική στήριξη στο νομό μας.
Στην παράσταση διαμαρτυρίας εκτός από μέλη του συλλόγου παρευρέθηκαν και συμμετείχαν εκπρόσωποι του δ.σ της ΕΛΜΕ καθώς και της ΕΛΤΕΕ.
Όταν θέσαμε στο διευθυντή το πρόβλημα, αφού μας εξέφρασε τη ‘’λύπη’’ και τη ‘’συμπαράστασή’’ του, ως είθισται… δήλωσε ότι τα συγκεκριμένα κονδύλια, στα οποία στηριζόταν η πρόσθετη διδακτική στήριξη, έχουν σταματήσει κι άρα δεν μπορεί άμεσα να γίνει κάτι…
Εμείς, παρόλα αυτά, τονίσαμε ότι δεν είμαστε μέρος αυτού του προβλήματος και απαιτήσαμε να δοθεί άμεσα λύση. Αναμφισβήτητα, με τη στάση αυτή που κρατούν οι αρμόδιοι, απαξιώνεται η ίδια η λογική αυτού του θεσμού, αφού η πρόσθετη διδακτική στήριξη θα μπορούσε να προσφέρει πραγματικά στο χώρο του σχολείου. Υποτιμάται όμως πραγματικά η αξιοπρέπειά μας , όταν ζητάμε να πληρωθούν οι συνάδελφοι για αυτά τα οποία έχουν δουλέψει! Σε λίγο ίσως τους ζητήσουν να φορολογηθούν και για χρήματα που ποτέ δεν πήραν στα χέρια τους!
Του θέσαμε επίσης το ζήτημα για το πώς γίνονται οι προσλήψεις στην πρόσθετη κι ότι ουσιαστικά δεν υπάρχει αξιοκρατία και διαφάνεια. Ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι προσλήψεις δείχνει ότι δυστυχώς στηρίζονται κατά βάση στις πελατειακές σχέσεις, στις κουμπαριές και τα ρουσφέτια…
Εν τέλει, δεν πήραμε κάποια δεσμευτική απάντηση. Το σίγουρο πάντως είναι ότι πήραν το μήνυμα, πως από εδώ και στο εξής υπάρχει μια συλλογικότητα, που παλεύει, διεκδικεί κι απαιτεί τα αυτονόητα για το χώρο της αδιοριστίας. Ας είμαστε και περισσότεροι την επόμενη φορά και κάθε στιγμή που θα διεκδικούμε αυτά που δικαιούμαστε! Που δε θα επαιτούμε αλλά θα απαιτούμε!

Παρασκευή, 2 Μαΐου 2008

Πρωτομαγιά 2008

«το τραύμα ενός, μας πονάει όλους» *

Έχουν περάσει 122 χρόνια από την πρώτη απεργία την ημέρα της πρωτομαγιάς στο Σικάγο. Στις διεκδικήσεις που πρόβαλε το εργατικό κίνημα στην ιστορία του, τίποτα δεν ήταν εύκολο ή σίγουρο. Οποιαδήποτε νίκη πέτυχε ήταν αποτέλεσμα συλλογικών αγώνων που σε πολλές περιπτώσεις κράτησαν δεκαετίες.
Σήμερα, 122 χρόνια μετά τα γεγονότα του Σικάγο, φαίνεται ξεκάθαρα ότι η ύπαρξη προσπαθειών που κινούνται κόντρα στην κυρίαρχη αντίληψη που μας θέλει διασπασμένους και μόνους, η δημιουργία συλλογικοτήτων, όπως αυτή του Συλλόγου Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου, που προωθούν την ενότητα των εργαζομένων ενάντια στο κοινό αντίπαλο και την αγωνιστική διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας, είναι επιτακτική ανάγκη. Ότι όσο τα αιτήματα της Πρωτομαγιάς του Σικάγου του 1886 παραμένουν αδικαίωτα και επίκαιρα, ο αγώνας θα είναι μονόδρομος.
Εμείς οι εργαζόμενοι έχουμε πολύ ιστορία πίσω μας αλλά και πολύ δρόμο μπροστά μας. Όσα δικαιώματα έχουμε οφείλουμε όχι μόνο να τα υπερασπιστούμε αλλά και να διεκδικήσουμε ακόμα περισσότερα όχι μόνο για μας αλλά και για τις μελλοντικές γενιές ξεκινώντας από σήμερα. Με αντίπαλο το φόβο και τον ατομισμό. Με όπλο την αλληλεγγύη και την οργάνωση.
Με τη σιγουριά ότι εμείς έχουμε τη δύναμη και το δίκιο και για αυτό μπορούμε να νικήσουμε. Η πρωτομαγιά είναι δική μας.

*κεντρικό σύνθημα των απεργών του Σικάγο το 1884

Αφίσα για το πάρτυ στις 13/4


Αφίσα για παράσταση διαμαρτυρίας


Αφίσα για την απεργία στις 12/12





Αφίσα για ιδρυτική συνέλευση


Αφίσα για γενική συνέλευση στις 30/3


Οι μέρες της αδιοριστίας μας είναι μετρημένες…και είναι πολλές!

Ποια είναι η κατάσταση…
Τα τελευταία χρόνια μια σειρά από πολιτικές στο τρόπο διορισμών στην εκπαίδευση έχουν διαμορφώσει μια άθλια πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που όλος ο κόσμος της αδιοριστίας την βιώνει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Με πρώτο μεγάλο σταθμό την κατάργηση της επετηρίδας και την καθιέρωση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, το κράτος παραιτήθηκε από την υποχρέωσή του να εξασφαλίζει μόνιμη και σταθερή δουλειά στους αποφοίτους των καθηγητικών σχολών και μετακύλησε την ευθύνη στον καθένα μας ξεχωριστά. Φταίμε εμείς γιατί δεν διαβάσαμε αρκετά, γιατί έπρεπε να διαθέσουμε κάποιο χρόνο την ημέρα είτε σε κάποια δουλειά προκειμένου να ζήσουμε είτε για να ξεκουραστούμε, γιατί…γιατί…γιατί…
Παράλληλα, η κυβερνητική πολιτική των τελευταίων χρόνων προχώρησε και σε μια ακόμα μελετημένη κίνηση. Την επέκταση νέων μορφών ελαστικής εργασίας στο δημόσιο σχολείο, όπως οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι, προκειμένου από τη μια να δίνει την πλαστή εντύπωση ότι προσφέρει θέσεις εργασίας και από την άλλη να κρατά τον κόσμο της εκπαίδευσης διασπασμένο με το να ορίζει διαφορετικά και επιφανειακά ανταγωνιστικά συμφέροντα για την κάθε κατηγορία εκπαιδευτικού. ΑΣΕΠίτες, κατηγορία του 40%, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι και τρανταμηνίτες αποδεικνύουν το δόγμα του ‘’διαίρει και βασίλευε’’.
Το πρόβλημα όμως δεν σταματάει εκεί. Όλοι ξέρουμε τις αδιαφανείς διαδικασίες με τις οποίες γίνονται οι προσλήψεις ωρομισθίων στη πρόσθετη, στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας κτλ. Μας υποχρεώνουν να τρέχουμε από πολιτικό σε πολιτευτή και το ανάποδο, να βάζουμε την αξιοπρέπεια μας στο ντουλάπι παρακαλώντας να μας δοθούν ελάχιστες ώρες σε κάποιο σχολείο και μετά να χρωστάμε ευγνωμοσύνη κι από πάνω για αυτά τα ψίχουλα που μας πετάνε οι ίδιοι που με τη πολιτική τους μας στερούν το ψωμί. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ έκανε δηλώσεις για την «προαιρετική» εφαρμογή του test δεξιοτήτων και για τους εκπαιδευτικούς.
Την ίδια στιγμή που συμβαίνουν όλα αυτά και χιλιάδες συναδέλφων παραμένουν χωρίς δουλειά, τα επίσημα κενά ξεπερνούν τα 10.000. Και σε αυτά βέβαια δεν υπολογίζεται το γεγονός ότι ο αριθμός των μαθητών θα πρέπει να μην ξεπερνά τους είκοσι ανά τάξη, ότι ένας καθηγητής, ίσως, δεν μπορεί να είναι σε τάξη όταν βρίσκεται σε προχωρημένη ηλικία, ότι δε μπορεί να γίνεται κάποιος συνάδελφος λάστιχο προκειμένου να καλύψει ώρες σε διάφορα σχολεία, ότι πάγιες ανάγκες ενός σχολείου δεν πρέπει να καλύπτονται με αναπληρωτές και ωρομίσθιους, αλλά με μόνιμα διορισμένους εκπαιδευτικούς. Η κατάσταση λοιπόν στην οποία βρισκόμαστε κάθε άλλο παρά αντικειμενική είναι.
Οι ψίθυροι να γίνουν φωνή – Ελπίδα μας η συλλογική δράση…
Στην κατάσταση αυτή ο κόσμος της αδιοριστίας δεν μπορεί να μείνει άλλο αμέτοχος και απλός θεατής. Υπάρχει η αναγκαιότητα συνεύρεσης και συμπόρευσής μας στη βάση των κοινών μας συμφερόντων. Δεν είναι δυνατό να μένουμε αμέτοχοι σε μια διαδικασία που αφορά το μέλλον μας. Δεν είναι δυνατό να είμαστε απλοί αναγνώστες υπουργικών αποφάσεων που καθορίζουν την επαγγελματική μας προοπτική. Είναι επιτακτική ανάγκη η συνεύρεσή μας και η συσπείρωσή μας γύρω από κοινά αιτήματα και κοινούς σκοπούς, η δημιουργία μιας συλλογικότητας μέσω της οποίας θα αποτυπώνεται η δική μας άποψη, η δική μας φωνή.
Πέρα όμως από αυτό υπάρχει και μια άλλη αναγκαιότητα. Να πάμε ενάντια στη λογική του ‘’κανιβαλισμού’’ και του ανταγωνισμού που μας επιβάλλεται. Να πούμε όχι σε μια αντίληψη που λέει ότι αντίπαλος μας είναι ο συνάδελφος. Να υπερασπιστούμε την αξιοπρέπεια μας. Να συνειδητοποιήσουμε ότι σε αυτή τη προσπάθεια δεν είναι ο καθένας μόνος του. Να αναπτύξουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Τις συνέπειες του ατομισμού και του ‘’ο καθένας μόνος του’’ τις βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και είδαμε που μας έχουν βγάλει. Ήρθε η ώρα να ενώσουμε τη φωνή μας και να πούμε «Φτάνει πια!»
Αυτή την αναγκαιότητα πάει να καλύψει και ο σύλλογος Αδιόριστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου που ιδρύθηκε πριν λίγο καιρό. Πρόκειται για μια προσπάθεια που ήδη από τα πρώτα της βήματα, έχει συσπειρώσει πάρα πολλούς συναδέλφους, γεγονός που αποδεικνύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πόσο πολύ ανάγκη έχει ο κόσμος της αδιοριστίας να σπάσει τις αποστάσεις μεταξύ του και να έρθει πιο κοντά σε μια προσπάθεια συντονισμού.
Αυτός όμως ο συντονισμός δεν περιορίζεται μόνο στο επίπεδο του νομού μας. Συντονιζόμαστε και με τις αντίστοιχες πρωτοβουλίες που έχουν ξεκινήσει και σε άλλες πόλεις της χώρας. Και παράλληλα συντονιζόμαστε και με όλα τα κομμάτια της εκπαίδευσης, τους δασκάλους, τους μόνιμους καθηγητές, τους μαθητές και τους φοιτητές που το τελευταίο χρόνο έδωσαν με τους πιο δυναμικούς όρους τη μάχη ενάντια στην υποχρηματοδότηση της παιδείας και στην κατεύθυνση της υπεράσπισης της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σαν ένα αναπόσπαστο κομμάτι αυτού του πανεκπαιδευτικού κινήματος και αυτό γιατί κατανοούμε πως μια από τις βασικότερες αιτίες για την κατάσταση μας είναι ακριβώς αυτή η πολιτική της υποχρηματοδότησης.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους, όλο τον κόσμο της αδιοριστίας να έρθουμε σε επαφή, να γνωριστούμε, να ενωθούμε σε αυτήν την κοινή προσπάθεια για αξιοπρέπεια και ένα καλύτερο μέλλον.
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6979410524, 6973657427
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΡΕΘΥΜΝΟΥ