Σπάμε τις αποστάσεις μεταξύ μας... Διεκδικούμε συλλογικά!

Ο Σύλλογος Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου είναι μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2008 και επιδιώκει να απαντήσει στην αναγκαιότητα συνεύρεσης και συσπείρωσης του κόσμου της αδιοριστίας γύρω από κοινά αιτήματα και κοινούς σκοπούς. Πάμε ενάντια στη λογική του "κανιβαλισμού" και του ανταγωνισμού που μας επιβάλλεται. Λέμε όχι στην αντίληψη που λέει ότι αντίπαλος μας είναι ο συνάδελφος. Υπερασπιζόμαστε την αξιοπρέπεια μας. Αντιλαμβανόμαστε ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν είναι ο καθένας μόνος του. Αναπτύσσουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Τις συνέπειες του ατομισμού και του "ο καθένας μόνος του" τις βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και είδαμε που μας έχουν βγάλει. Ήρθε η ώρα να ενώσουμε τη φωνή μας και να πούμε «Φτάνει πια!»

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Εδώ θα βρείτε το πανελλαδικό ψήφισμα

Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2009

ΕΚΔΗΛΩΣΗ της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου για τα προβλήματα της παιδείας και το εξεταστικό

Την Κυριακή 29 Μάρτη η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου διοργανώνει εκδήλωση – συζήτηση με θέμα τα προβλήματα της παιδείας και τις αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα.
Η εκδήλωση έχει σκοπό να ανοίξει με ουσιαστικούς – και όχι επικοινωνιακούς – όρους το διάλογο για την παιδεία μέσα στην κοινωνία και κυρίως στους άμεσα ενδιαφερόμενους: εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
Για τις θέσεις της ΟΛΜΕ και τη στάση της απέναντι στο «διάλογο» του ΕΣΥΠ θα μιλήσει ο Θέμης Κοτσιφάκης (Γενικός Γραμματέας της ΟΛΜΕ).
Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα μιλήσει ο Σκεύος Παπαϊωάννου, καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Τις προτάσεις του ΕΣΥΠ όπως εκφράζονται από τους κ. Βερέμη και Μπαμπινιώτη, θα παρουσιάσει ο συνάδελφος Χρήστος Σουρουλής.
******
Η εκδήλωση θα γίνει την Κυριακή 29 Μάρτη στο Εργατικό Κέντρο Ρεθύμνου στις 10 π.μ., ώστε να διευκολυνθεί η συμμετοχή των μαθητών και των γονέων.

Πέμπτη, 5 Μαρτίου 2009

ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών: Το θέατρο του παραλόγου

Σχεδόν ένας μήνας έχει περάσει από την διεξαγωγή του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς και η αγανάκτηση που νιώθουμε δεν έχει καταλαγιάσει. Κι αυτός ο διαγωνισμός στάθηκε για άλλη μια φορά τραγελαφικό αποκορύφωμα μιας απαράδεκτης διαδικασίας με θύματά του όλους εμάς.
Από την υπέρογκη ύλη και το κρυφτούλι του υπουργείου σχετικά με την ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού, κληθήκαμε τελικά όλοι να απαντήσουμε στις δύσκολες ερωτήσεις με τις πολλές ασάφειες. Ερωτήσεις που όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στην καθημερινή πραγματικότητα της εκπαίδευσης αλλά σκοπεύουν να αποδείξουν πόσο ‘αδύναμοι’ ήμαστε στην αποστήθιση υποσημειώσεων και λεπτομερειών. Άραγε η αξία και η ικανότητα ενός εκπαιδευτικού κρίνεται στο πόσο καλός παίκτης του trivial pursuit είναι;
Επιπλέον, αδιανόητο είναι το γεγονός ότι ένας επίσημος κρατικός διαγωνισμός πρόσληψης μόνιμων εκπαιδευτικών, μια ‘ευκαιρία’ που τόσοι χιλιάδες άνθρωποι περιμένουν ελπίζοντας στο να γίνει η καθημερινότητά τους λίγο υποφερτή, είναι τόσο άρτια (!) οργανωμένος ώστε μιάμιση ώρα από την έναρξη της εξέτασης ανακοινώνονται διορθώσεις σε θέματα, διορθώσεις που σε κάποια εξεταστικά κέντρα δεν φτάνουν ποτέ.
Παράλληλα, τραγελαφικό είναι και το παιχνίδι που ακολούθησε μετά τις εξετάσεις. Καταγγελίες και επιστολές από εκπαιδευτικούς διαφόρων κλάδων για ασάφειες στις ερωτήσεις αλλά και στις επίσημες απαντήσεις του αξιότιμου ‘Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού’ οδήγησαν σε μια συνεχή αναδημοσίευση ορθών απαντήσεων.
Αυτά όσον αφορά το γνωστικό αντικείμενο. Τι γίνεται όμως με τα παιδαγωγικά; Πολλοί προσέξαμε ότι οι περισσότερες ερωτήσεις αφορούσαν τον θεσμό της αξιολόγησης. Οι γονείς πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση; Τα παιδιά; Ο φύλακας του σχολείου; κ.ο.κ. Σωστή απάντηση; Όσο πιο πολλοί ώστε ο εκπαιδευτικός να νιώθει την μεγαλύτερη δυνατή πίεση και άρα να γίνει πιο καλός. Ας παραβλέψουμε το γεγονός ότι από άποψη παιδαγωγικής θεωρίας η αξιολόγηση σαν θεσμός είναι θέμα υπό συζήτηση και επομένως δεν υπάρχει σωστή απάντηση και ας αναρωτηθούμε εάν το σημαντικότερο πρόβλημα στην εκπαίδευση είναι η αξιολόγηση. Μήπως είναι και η χαμηλή χρηματοδότηση; Η έλλειψη εποπτικών μέσων; Η εντατικοποίηση; Η γενικότερη υποβάθμιση; Η εσκεμμένη μετατροπή του σχολείου από χώρο μετάδοσης γνώσεων σε εμφυτευτή ασύνδετων και πολλές φορές λανθασμένων πληροφοριών; Βέβαια, αναμενόμενη είναι η εμμονή με τον όρο της αξιολόγησης καθώς μιας και είναι το νέο moto της εποχής μας, πρέπει όλοι εμείς να το εμπεδώσουμε. Ότι θα αξιολογούμαστε γα τα πάντα και για πάντα χωρίς φυσικά εμείς να οφείλουμε να αξιολογούμε και να αντιδρούμε για τίποτα γύρω μας.
Εμείς διαφωνούμε. Θεωρούμε ότι ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για μια ακόμη φορά απέδειξε όχι μόνο την απαράδεκτη φυσιογνωμία του αλλά και κατάδειξε το λόγο ύπαρξής του: ο όσο το δυνατόν μεγαλύτερος περιορισμός του αριθμού πρόσληψης εκπαιδευτικών, η μεταφορά της ευθύνης στον ίδιο τον εκπαιδευτικό για το ότι μένει αδιόριστος και η διατήρηση μιας γενιάς ημιαπασχολήσιμων, ανταγωνιστικών, ανασφάλιστων πτυχιούχων.
Και επειδή για εμάς το μέλλον μας δεν είναι ούτε ένα παιχνίδι αποστήθισης λεπτομερειών σε ερωταπαντήσεις στυλ multiple choice, ούτε δεχόμαστε να περιμένουμε τις ‘Ορθές Απαντήσεις ν.129’, επιλέγουμε την συλλογική δράση για να απαιτήσουμε αυτά που μας ανήκουν.

Κανένας μόνος
Κανένας θεατής!


Επικοινωνήστε μαζί μας: 6979410524,6973657427
http://adioristoirethumnou.blogspot.com/
adioristoirethumnou@gmail.com

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΟΛΜΕ: Οι κρατικές δαπάνες για την παιδεία από το 2001 έως το 2009

Εδώ θα βρείτε τον σχετικό πίνακα

Απλήρωτοι οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας σε όλη την Ελλάδα

Απλήρωτοι παραμένουν οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί (όλων των ειδικοτήτων) που έχουν προσληφθεί τη φετινή σχολική χρονιά 2008/09 στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας όλης της χώρας.

Ολα όσα πρέπει να ξέρετε για τις άδειες (Μονίμων, αναπληρωτών, ωρομισθίων)

Εδώ θα βρείτε το σχετικό κείμενο

Ανανεώθηκαν οι πίνακες προϋπηρεσίας αναπληρωτών και ωρομισθίων

Εδώ θα βρείτε τους πίνακες προϋπηρεσίας

Για τα αποτελέσματα του γραπτού διαγωνισμού για τις 120 θέσεις Μουσικών

Σύμφωνα με πληροφορίες τα αποτελέσματα του γραπτού διαγωνισμού για τις 120 θέσεις Μουσικών αναμένεται να δοθούν στο πρώτο δεκαπενθήμερο Μαρτίου.

ΕΛΜΕ Φθιώτιδας: Ήταν κάποτε μια επετηρίδα. Και ύστερα ήρθε ο ΑΣΕΠ…

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΝΟΜΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ


Πλατεία Διάκου 1 ΤΚ 35100 ΛΑΜΙΑ
Τηλ. - Fax 2231028807
Ιστοσελίδα: www.elmefth.gr
e-mail : elmelami@otenet.gr & elmefth@gmail.com
Λαμία 24 – 2 - 2009

Ήταν κάποτε μια επετηρίδα. Και ύστερα ήρθε ο ΑΣΕΠ…
Το 1998 άλλαξε το σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών μετά από «πολυετείς» αγώνες των εκάστοτε κυβερνώντων («μπούκωμα» επετηρίδας, κατασυκοφάντηση εκπαιδευτικών κτλ) με πρόσχημα την πρόσληψη των «καλύτερων». Με τη λογική της αγοράς να διαπερνά πέρα ως πέρα την Παιδεία, ένας ακόμα «νόμος της αγοράς», η αποσύνδεση του πτυχίου από την εργασία, έγινε πραγματικότητα. Πλήρης απαξίωση του πτυχίου και μια ουρά 60000 ομήρων να διαγωνίζεται για 4700 θέσεις. Οι «καλύτεροι» εκπαιδευτικοί, εδώ και 10 χρόνια διορίζονται μέσω ΑΣΕΠ. Και, ω του θαύματος, πάλι για τα χάλια της Παιδείας οι εκπαιδευτικοί φταίνε. Έτσι , για ακόμα μια φορά, ο «διαγωνισμός» του ΑΣΕΠ πέρα από την απαξίωση των πτυχίων, εξυπηρετεί ιδεολογικούς και πολιτικούς σκοπούς ώστε οι νέοι εκπαιδευτικοί όχι μόνο να αποδεχτούν την πολιτική των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση αλλά να γίνουν ενεργητικοί υποστηρικτές της, φορείς υλοποίησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής σε κάθε πτυχή της, ιδεολογική, πολιτική και παιδαγωγική.

Δείτε για παράδειγμα τις δυο παρακάτω ερωτήσεις που τέθηκαν στον πρόσφατο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και υπογραμμισμένες τις σωστές (κατ΄αυτούς) απαντήσεις.

1. Ένας μαθητής γυμνασίου ή λυκείου δεν επιθυμεί να πηγαίνει στα μαθήματα ενός συγκεκριμένου εκπαιδευτικού. Γιατί;
α) Επειδή έχει προβλήματα με τους γονείς του.
β) Επειδή ο εκπαιδευτικός αυτός δε διαθέτει παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.
γ) Επειδή ο μαθητής αυτός είναι ανάγωγος.
δ) Επειδή ο διευθυντής της σχολικής μονάδας δεν ενδιαφέρεται γι’ αυτόν το μαθητή.

2. Ένας από τους βασικούς λόγους ανάρμοστης συμπεριφοράς των μαθητών γυμνασίου στη σχολική τάξη είναι:
α) η ελλιπής παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών.
β) η ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.
γ) η αγαστή συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.
δ) η πληθώρα της διδακτέας ύλης.

Δεν χρειάζεται να βάζουν πολλές ερωτήσεις και να ταλαιπωρούνται με απαντήσεις και διορθώσεις. Εμείς τους προτείνουμε ανεπιφύλακτα την επόμενη σαν μια και μοναδική που ξεκαθαρίζει το τοπίο.

Ερώτηση: Για την Παιδεία στη χώρα μας με την υποχρηματοδότηση, τα προσαρμοσμένα στους νόμους της αγοράς αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, την ελλιπή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, το εξετασιοκεντρικό σύστημα και των «ουκ έστιν αριθμός» προβλήματα φταίει:

α. Η εκάστοτε Κυβέρνηση και το αντίστοιχο Υπουργείο Παιδείας που προσπαθούν να βελτιώσουν τα πάντα αλλά συγκρούονται με τα οργανωμένα συμφέροντα των καθηγητών και τα ρετιρέ τους.

β. Η Ευρωπαϊκή Ένωση με τις ντιρεκτίβες και τις συνθήκες που εκδίδει αναγκάζοντας την εκάστοτε Κυβέρνηση να ευθυγραμμιστεί.

γ. Τα διάφορα ιερατεία της Παιδείας που προσπαθούν να βοηθήσουν την Παιδεία ακόμα και μέσω διαγωνισμών παρωδίας όπου τα θέματα εξέτασης και ισχυροποίησης της αξίας του πτυχίου είναι ευθυγραμμισμένα με την κυρίαρχη πολιτική και την αξιολόγηση – χειραγώγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων σαν μόνη λύση.

δ. Οι εκπαιδευτικοί που, δεν έχουν παιδαγωγική επάρκεια, δεν διαβάζουν, δεν συμπεριφέρονται σωστά, στοχοποιούν μαθητές, είναι διδακτικά ανεπαρκείς, δεν προσπαθούν οι τεμπέληδες και φταίνε για ότι γίνεται στην εκπαίδευση. Έχουν το θράσος δε να αγωνίζονται και να διεκδικούν καλύτερη Παιδεία, αντιδρούν στην πανάκεια - αξιολόγηση που τους πετάει το μπαλάκι της ευθύνης, διεκδικούν καλύτερο και δημοκρατικότερο σχολείο, δεν θέλουν την σύνδεσή του με την αγορά και τα πτυχία κατά παραγγελία, κατεβαίνουν στον δρόμο όταν δολοφονούνται μαθητές τους και, άκουσον - άκουσον, θέλουν να «βγάζουν» μαθητές, ελεύθερα πνεύματα, με προσωπικότητα και παιδεία και όχι έτοιμους – συμβιβασμένους, «καταρτισμένους» και ημιμαθείς - για την μηχανή του κιμά των καπιταλιστών βοηθώντας να αυξήσουν τον πλούτο τους.

Η απάντηση δ να είναι σε διαφορετικού χρώματος πλαίσιο και να γράφει δίπλα με μεγάλα γράμματα: ΣΩΣΤΗ. Όποιος διαφωνεί δεν είναι επαρκής για εκπαιδευτικός.

Συνάδελφοι, επειδή απευθύνονται, δυστυχώς γι’ αυτούς, σε εκπαιδευτικούς νοήμονες και ασυμβίβαστους δεν θα τους περάσει. Δεν σκύβουμε το κεφάλι, δε συμβιβαζόμαστε.

Απαιτούμε, διεκδικούμε:

- Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και προσλήψεις από μια νέα, ενιαία επετηρίδα.
- Κατάργηση της ομηρίας της ωρομισθίας.
- Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, μισθολογικά δικαιώματα και περίθαλψη στους αναπληρωτές και τους ωρομίσθιους (μέχρι την κατάργηση της ωρομισθίας) με ταυτόχρονη κατάργηση της διάταξης για τα 100 ένσημα.

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Προύσαλης Δημήτρης
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Αρμυριώτης Τάσος

Τι απαντά το ΥΠΕΠΘ για την αναγνώρηση της προϋπηρεσίας αναπληρωτών και ωρομισθίων

Εδώ θα βρείτε την σχετική ανακοίνωση

Απλήρωτοι 18.000 καθηγητές της ΠΔΣ

Απλήρωτοι παραμένουν περίπου 18.000 καθηγητές που εργάζονται από την αρχή του σχολικού έτους 2008-2009 στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στα Λύκεια. Σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΜΕ το πρόβλημα των καθυστερήσεων στις πληρωμές των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην ΠΔΣ είναι χρόνιο.

Σύλλογος Αποφοίτων τμ. Μουσικών Σπουδών του παν. Αθηνών: Αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην ανακοίνωση των βαθμολογιών

Σύλλογος Αποφοίτων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών
Αγ.Ιωάννου 58Α, Αγ.Παρασκευή, 15342, Αθήνα
Τηλ/φαξ: 210.63 93 249, www.musicologia.gr , musgrad@gmail.com
Αθήνα, 23/02/2009
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ ΚΛΑΔΟΥ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΕ16.01
ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ
Στις 12/10/08, ημέρα Κυριακή και έπειτα από αναμονή επτά ετών – καθώς ο πρώτος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τον κλάδο της μουσικής διεξήχθη το 2001 – εκατοντάδες εκπαιδευτικοί μουσικής ΠΕ 16.01 κλήθηκαν να διαγωνιστούν σε δύο θεματικές ενότητες, ειδικού και γνωστικού αντικειμένου.

Οι διαφορές του εν λόγω διαγωνισμού σε σχέση με τους αντίστοιχους των υπολοίπων κλάδων της εκπαίδευσης, είναι πολλές: εξέταση και των δύο αντικειμένων σε μία μόνο ημέρα, ημίωρη παράταση που δόθηκε πέντε λεπτά πριν την προβλεπόμενη λήξη με πολλούς υποψηφίους να έχουν αποχωρήσει, τρία θέματα ανάπτυξης χωρίς ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στα παιδαγωγικά ζητήματα.

Στον διαγωνισμό των υποψηφίων του κλάδου της μουσικής προσήλθαν 697 διαγωνιζόμενοι. Έχουν περάσει τέσσερις μήνες από τότε, και οι βαθμολογίες δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί. Για τον πρόσφατο διαγωνισμό των εκπαιδευτικών των υπολοίπων κλάδων της εκπαίδευσης, στον οποίο προσήλθαν περίπου 57.000 διαγωνιζόμενοι, εκτιμάται ότι τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν περίπου στα τέλη Μαΐου, δηλαδή σε περίπου τέσσερις μήνες από την ημερομηνία διεξαγωγής του.

Ποιος ο λόγος της πολύμηνης καθυστέρησης ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων;

Η Πρόεδρος
Μαρία Ζησοπούλου
Ο Γραμματέας
Γιώργος Λιάπης