Εν αρχή ην κυβέρνηση. Και είπε αυτή : εγένετο ΑΣΕΠ. Και εγένετο ΑΣΕΠ για να διαχωρίσει τους καλούς από τους κακούς, τους αγαθούς από τους «αγαθούς». Και ΑΣΕΠ είπε και διακήρυξε : εγένετο τεστ δεξιοτήτων. Και αλαλάζοντα τα πλήθη ανέκραξον : συμμετέχομεν.
Κάπως έτσι ξεκινά η ιστορία με το τεστ δεξιοτήτων. Η επιθυμία των χιλιάδων ανέργων ή χαμηλομισθωτών να πάρουν μόρια για να μπουν στον πολυπόθητο Παράδεισο του Δημοσίου τους έσπρωξε να κάνουν αίτηση. Ανάμεσα σε αυτούς ήμουν και εγώ αν και ο υπουργός μας είχε ξεκαθαρίσει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν θα απολαμβάναμε αυτό το δώρο της μοριοδότησης. Και μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που όλοι περιμέναμε να καθοριστεί η ημερομηνία διεξαγωγής, μετά από απειλές και τελεσίγραφα από τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ προς την κυβέρνηση για την εξεύρεση των πόρων, ανακοινώθηκε η ημερομηνία διεξαγωγής. Και όταν έφτασε η καθορισμένη ημέρα, κατόπιν των οδηγιών του ΑΣΕΠ, οι εξεταζόμενοι προσήλθαμε στα εξεταστικά κέντρα, όπως είχε οριστεί μέχρι τις 9.30 π.μ., για να μας ανακοινωθεί αρχικά ότι θα καθυστερούσε η είσοδος μας στις αίθουσες και μετά από 2 λεπτά ακριβώς μας ανακοινώθηκε ότι έπρεπε να μπούμε στις αίθουσες. Και εκεί ξεκινούσε το μαρτύριο και να φαίνεται η ανοργανωσιά.
Οι επιτηρητές μας μοίρασαν τα απαραίτητα για την εξέταση (απαντητικό φυλλάδιο, πρόχειρο αλλά και ένα φυλλάδιο με ενδεικτικές ερωτήσεις), έκαναν την απαραίτητη εξακρίβωση στοιχείων και άφησαν τους εξεταζομένους να ρίξουν μια ματιά στα ενδεικτικά θέματα. Όμως πέρασε ένα ολόκληρο μισάωρο και φυσικό ήταν η αγωνία και η ένταση να αυξάνεται με την ώρα. Στις επίμονες ερωτήσεις για την ώρα έναρξης οι επιτηρητές δεν μπορούσαν να δώσουν απάντηση και μόνο μετά από αρκετή πίεση άφησαν κάποιους από εμάς να βγουν τουλάχιστον έξω από τις αίθουσες που ήδη είχαν αρχίσει να φαίνονται σαν κελιά φυλακής. Και όσα δεν μάθαμε από επίσημη ενημέρωση, τα μάθαμε από ανεπίσημη: από τους καθηγητές-επιτηρητές που σε φιλικές συζητήσεις έξω από τις αίθουσες που περιμέναμε μας ομολόγησαν ότι εξαναγκάστηκαν να επιτηρήσουν χωρίς να ρωτηθούν, ότι η καθυστέρηση δεν οφείλεται σε τεχνικό πρόβλημα όπως συνήθως μας λένε, αλλά από την εντολή του ΑΣΕΠ να ξεκινήσει η εξέταση κατά τις 11.30 σ’ όλη την Ελλάδα, ότι οι εντολές λένε ότι δεν μπορούμε να βγούμε καν στο προαύλιο του σχολείου γιατί θα εκδιωχνόμαστε από το τεστ και άλλα τέτοια. Όταν έφτασαν επιτέλους τα θέματα ήμασταν όλοι τόσο κουρασμένοι που σίγουρα το τελευταίο που θέλαμε ήταν να εξαντλήσουμε τις 3 ½ ώρες ώστε να σκεφτούμε και να επεξεργαστούμε τα θέματα. Και να μην θίξω τα τηλεοπτικού περιεχομένου θέματα (ποιος αρχηγός ξένου κράτους επισκέφτηκε τη χώρα μας την τελευταία εβδομάδα), λες και όλοι έχουμε το χρόνο να βλέπουμε τηλεόραση ή τη τελευταία ερώτηση παρμένη από τα ενδεικτικά θέματα. για να ελέγξουν την μνήμη και τη προσοχή που δώσαμε. Και έτσι τελείωσε η όλη αυτή διαδικασία που θα χωρίσει τους καλούς από τους κακούς.
Οι ερωτήσεις μου προς τον ΑΣΕΠ είναι οι εξής :
1) Γιατί όλη αυτή η βιασύνη να γίνουν και το τεστ δεξιοτήτων και ο διαγωνισμός των εκπαιδευτικών μέσα στο 2008; Μας αναγκάζετε να σκεφτούμε τα χειρότερα.
2) Ήταν απαραίτητη όλη αυτή η καθυστέρηση για να σταλούν τα θέματα; Πιστέψτε με, όλοι έχουν καλύτερα πράγματα να κάνουν από το να φυλακίζονται σε μια σχολική αίθουσα τα κυριακάτικα πρωινά.
3) Οι ερωτήσεις αυτές έδειχναν όντως τις δεξιότητες των υπαλλήλων που θέλετε; Γιατί δεν ξέρω αν θέλατε να κρίνετε την εξυπνάδα ή τις δεξιότητες κάποιου, ή την αντοχή του, την υπομονή του και την υποταγή στην όποια ανώτερη εξουσία ώστε να αποδείξει τα προσόντα που επιθυμείτε.
Κάπως έτσι ξεκινά η ιστορία με το τεστ δεξιοτήτων. Η επιθυμία των χιλιάδων ανέργων ή χαμηλομισθωτών να πάρουν μόρια για να μπουν στον πολυπόθητο Παράδεισο του Δημοσίου τους έσπρωξε να κάνουν αίτηση. Ανάμεσα σε αυτούς ήμουν και εγώ αν και ο υπουργός μας είχε ξεκαθαρίσει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν θα απολαμβάναμε αυτό το δώρο της μοριοδότησης. Και μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που όλοι περιμέναμε να καθοριστεί η ημερομηνία διεξαγωγής, μετά από απειλές και τελεσίγραφα από τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ προς την κυβέρνηση για την εξεύρεση των πόρων, ανακοινώθηκε η ημερομηνία διεξαγωγής. Και όταν έφτασε η καθορισμένη ημέρα, κατόπιν των οδηγιών του ΑΣΕΠ, οι εξεταζόμενοι προσήλθαμε στα εξεταστικά κέντρα, όπως είχε οριστεί μέχρι τις 9.30 π.μ., για να μας ανακοινωθεί αρχικά ότι θα καθυστερούσε η είσοδος μας στις αίθουσες και μετά από 2 λεπτά ακριβώς μας ανακοινώθηκε ότι έπρεπε να μπούμε στις αίθουσες. Και εκεί ξεκινούσε το μαρτύριο και να φαίνεται η ανοργανωσιά.
Οι επιτηρητές μας μοίρασαν τα απαραίτητα για την εξέταση (απαντητικό φυλλάδιο, πρόχειρο αλλά και ένα φυλλάδιο με ενδεικτικές ερωτήσεις), έκαναν την απαραίτητη εξακρίβωση στοιχείων και άφησαν τους εξεταζομένους να ρίξουν μια ματιά στα ενδεικτικά θέματα. Όμως πέρασε ένα ολόκληρο μισάωρο και φυσικό ήταν η αγωνία και η ένταση να αυξάνεται με την ώρα. Στις επίμονες ερωτήσεις για την ώρα έναρξης οι επιτηρητές δεν μπορούσαν να δώσουν απάντηση και μόνο μετά από αρκετή πίεση άφησαν κάποιους από εμάς να βγουν τουλάχιστον έξω από τις αίθουσες που ήδη είχαν αρχίσει να φαίνονται σαν κελιά φυλακής. Και όσα δεν μάθαμε από επίσημη ενημέρωση, τα μάθαμε από ανεπίσημη: από τους καθηγητές-επιτηρητές που σε φιλικές συζητήσεις έξω από τις αίθουσες που περιμέναμε μας ομολόγησαν ότι εξαναγκάστηκαν να επιτηρήσουν χωρίς να ρωτηθούν, ότι η καθυστέρηση δεν οφείλεται σε τεχνικό πρόβλημα όπως συνήθως μας λένε, αλλά από την εντολή του ΑΣΕΠ να ξεκινήσει η εξέταση κατά τις 11.30 σ’ όλη την Ελλάδα, ότι οι εντολές λένε ότι δεν μπορούμε να βγούμε καν στο προαύλιο του σχολείου γιατί θα εκδιωχνόμαστε από το τεστ και άλλα τέτοια. Όταν έφτασαν επιτέλους τα θέματα ήμασταν όλοι τόσο κουρασμένοι που σίγουρα το τελευταίο που θέλαμε ήταν να εξαντλήσουμε τις 3 ½ ώρες ώστε να σκεφτούμε και να επεξεργαστούμε τα θέματα. Και να μην θίξω τα τηλεοπτικού περιεχομένου θέματα (ποιος αρχηγός ξένου κράτους επισκέφτηκε τη χώρα μας την τελευταία εβδομάδα), λες και όλοι έχουμε το χρόνο να βλέπουμε τηλεόραση ή τη τελευταία ερώτηση παρμένη από τα ενδεικτικά θέματα. για να ελέγξουν την μνήμη και τη προσοχή που δώσαμε. Και έτσι τελείωσε η όλη αυτή διαδικασία που θα χωρίσει τους καλούς από τους κακούς.
Οι ερωτήσεις μου προς τον ΑΣΕΠ είναι οι εξής :
1) Γιατί όλη αυτή η βιασύνη να γίνουν και το τεστ δεξιοτήτων και ο διαγωνισμός των εκπαιδευτικών μέσα στο 2008; Μας αναγκάζετε να σκεφτούμε τα χειρότερα.
2) Ήταν απαραίτητη όλη αυτή η καθυστέρηση για να σταλούν τα θέματα; Πιστέψτε με, όλοι έχουν καλύτερα πράγματα να κάνουν από το να φυλακίζονται σε μια σχολική αίθουσα τα κυριακάτικα πρωινά.
3) Οι ερωτήσεις αυτές έδειχναν όντως τις δεξιότητες των υπαλλήλων που θέλετε; Γιατί δεν ξέρω αν θέλατε να κρίνετε την εξυπνάδα ή τις δεξιότητες κάποιου, ή την αντοχή του, την υπομονή του και την υποταγή στην όποια ανώτερη εξουσία ώστε να αποδείξει τα προσόντα που επιθυμείτε.
Εύα Ανδρουλιδάκη,
μέλος του Συλλόγου Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου
μέλος του Συλλόγου Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου