Σπάμε τις αποστάσεις μεταξύ μας... Διεκδικούμε συλλογικά!

Ο Σύλλογος Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου είναι μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2008 και επιδιώκει να απαντήσει στην αναγκαιότητα συνεύρεσης και συσπείρωσης του κόσμου της αδιοριστίας γύρω από κοινά αιτήματα και κοινούς σκοπούς. Πάμε ενάντια στη λογική του "κανιβαλισμού" και του ανταγωνισμού που μας επιβάλλεται. Λέμε όχι στην αντίληψη που λέει ότι αντίπαλος μας είναι ο συνάδελφος. Υπερασπιζόμαστε την αξιοπρέπεια μας. Αντιλαμβανόμαστε ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν είναι ο καθένας μόνος του. Αναπτύσσουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Τις συνέπειες του ατομισμού και του "ο καθένας μόνος του" τις βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και είδαμε που μας έχουν βγάλει. Ήρθε η ώρα να ενώσουμε τη φωνή μας και να πούμε «Φτάνει πια!»

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Εδώ θα βρείτε το πανελλαδικό ψήφισμα

Πέμπτη, 5 Μαρτίου 2009

ΕΛΜΕ Φθιώτιδας: Ήταν κάποτε μια επετηρίδα. Και ύστερα ήρθε ο ΑΣΕΠ…

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΝΟΜΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ


Πλατεία Διάκου 1 ΤΚ 35100 ΛΑΜΙΑ
Τηλ. - Fax 2231028807
Ιστοσελίδα: www.elmefth.gr
e-mail : elmelami@otenet.gr & elmefth@gmail.com
Λαμία 24 – 2 - 2009

Ήταν κάποτε μια επετηρίδα. Και ύστερα ήρθε ο ΑΣΕΠ…
Το 1998 άλλαξε το σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών μετά από «πολυετείς» αγώνες των εκάστοτε κυβερνώντων («μπούκωμα» επετηρίδας, κατασυκοφάντηση εκπαιδευτικών κτλ) με πρόσχημα την πρόσληψη των «καλύτερων». Με τη λογική της αγοράς να διαπερνά πέρα ως πέρα την Παιδεία, ένας ακόμα «νόμος της αγοράς», η αποσύνδεση του πτυχίου από την εργασία, έγινε πραγματικότητα. Πλήρης απαξίωση του πτυχίου και μια ουρά 60000 ομήρων να διαγωνίζεται για 4700 θέσεις. Οι «καλύτεροι» εκπαιδευτικοί, εδώ και 10 χρόνια διορίζονται μέσω ΑΣΕΠ. Και, ω του θαύματος, πάλι για τα χάλια της Παιδείας οι εκπαιδευτικοί φταίνε. Έτσι , για ακόμα μια φορά, ο «διαγωνισμός» του ΑΣΕΠ πέρα από την απαξίωση των πτυχίων, εξυπηρετεί ιδεολογικούς και πολιτικούς σκοπούς ώστε οι νέοι εκπαιδευτικοί όχι μόνο να αποδεχτούν την πολιτική των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση αλλά να γίνουν ενεργητικοί υποστηρικτές της, φορείς υλοποίησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής σε κάθε πτυχή της, ιδεολογική, πολιτική και παιδαγωγική.

Δείτε για παράδειγμα τις δυο παρακάτω ερωτήσεις που τέθηκαν στον πρόσφατο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και υπογραμμισμένες τις σωστές (κατ΄αυτούς) απαντήσεις.

1. Ένας μαθητής γυμνασίου ή λυκείου δεν επιθυμεί να πηγαίνει στα μαθήματα ενός συγκεκριμένου εκπαιδευτικού. Γιατί;
α) Επειδή έχει προβλήματα με τους γονείς του.
β) Επειδή ο εκπαιδευτικός αυτός δε διαθέτει παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.
γ) Επειδή ο μαθητής αυτός είναι ανάγωγος.
δ) Επειδή ο διευθυντής της σχολικής μονάδας δεν ενδιαφέρεται γι’ αυτόν το μαθητή.

2. Ένας από τους βασικούς λόγους ανάρμοστης συμπεριφοράς των μαθητών γυμνασίου στη σχολική τάξη είναι:
α) η ελλιπής παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών.
β) η ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.
γ) η αγαστή συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.
δ) η πληθώρα της διδακτέας ύλης.

Δεν χρειάζεται να βάζουν πολλές ερωτήσεις και να ταλαιπωρούνται με απαντήσεις και διορθώσεις. Εμείς τους προτείνουμε ανεπιφύλακτα την επόμενη σαν μια και μοναδική που ξεκαθαρίζει το τοπίο.

Ερώτηση: Για την Παιδεία στη χώρα μας με την υποχρηματοδότηση, τα προσαρμοσμένα στους νόμους της αγοράς αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, την ελλιπή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, το εξετασιοκεντρικό σύστημα και των «ουκ έστιν αριθμός» προβλήματα φταίει:

α. Η εκάστοτε Κυβέρνηση και το αντίστοιχο Υπουργείο Παιδείας που προσπαθούν να βελτιώσουν τα πάντα αλλά συγκρούονται με τα οργανωμένα συμφέροντα των καθηγητών και τα ρετιρέ τους.

β. Η Ευρωπαϊκή Ένωση με τις ντιρεκτίβες και τις συνθήκες που εκδίδει αναγκάζοντας την εκάστοτε Κυβέρνηση να ευθυγραμμιστεί.

γ. Τα διάφορα ιερατεία της Παιδείας που προσπαθούν να βοηθήσουν την Παιδεία ακόμα και μέσω διαγωνισμών παρωδίας όπου τα θέματα εξέτασης και ισχυροποίησης της αξίας του πτυχίου είναι ευθυγραμμισμένα με την κυρίαρχη πολιτική και την αξιολόγηση – χειραγώγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων σαν μόνη λύση.

δ. Οι εκπαιδευτικοί που, δεν έχουν παιδαγωγική επάρκεια, δεν διαβάζουν, δεν συμπεριφέρονται σωστά, στοχοποιούν μαθητές, είναι διδακτικά ανεπαρκείς, δεν προσπαθούν οι τεμπέληδες και φταίνε για ότι γίνεται στην εκπαίδευση. Έχουν το θράσος δε να αγωνίζονται και να διεκδικούν καλύτερη Παιδεία, αντιδρούν στην πανάκεια - αξιολόγηση που τους πετάει το μπαλάκι της ευθύνης, διεκδικούν καλύτερο και δημοκρατικότερο σχολείο, δεν θέλουν την σύνδεσή του με την αγορά και τα πτυχία κατά παραγγελία, κατεβαίνουν στον δρόμο όταν δολοφονούνται μαθητές τους και, άκουσον - άκουσον, θέλουν να «βγάζουν» μαθητές, ελεύθερα πνεύματα, με προσωπικότητα και παιδεία και όχι έτοιμους – συμβιβασμένους, «καταρτισμένους» και ημιμαθείς - για την μηχανή του κιμά των καπιταλιστών βοηθώντας να αυξήσουν τον πλούτο τους.

Η απάντηση δ να είναι σε διαφορετικού χρώματος πλαίσιο και να γράφει δίπλα με μεγάλα γράμματα: ΣΩΣΤΗ. Όποιος διαφωνεί δεν είναι επαρκής για εκπαιδευτικός.

Συνάδελφοι, επειδή απευθύνονται, δυστυχώς γι’ αυτούς, σε εκπαιδευτικούς νοήμονες και ασυμβίβαστους δεν θα τους περάσει. Δεν σκύβουμε το κεφάλι, δε συμβιβαζόμαστε.

Απαιτούμε, διεκδικούμε:

- Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και προσλήψεις από μια νέα, ενιαία επετηρίδα.
- Κατάργηση της ομηρίας της ωρομισθίας.
- Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, μισθολογικά δικαιώματα και περίθαλψη στους αναπληρωτές και τους ωρομίσθιους (μέχρι την κατάργηση της ωρομισθίας) με ταυτόχρονη κατάργηση της διάταξης για τα 100 ένσημα.

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Προύσαλης Δημήτρης
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Αρμυριώτης Τάσος

Δεν υπάρχουν σχόλια: