Σπάμε τις αποστάσεις μεταξύ μας... Διεκδικούμε συλλογικά!

Ο Σύλλογος Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου είναι μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2008 και επιδιώκει να απαντήσει στην αναγκαιότητα συνεύρεσης και συσπείρωσης του κόσμου της αδιοριστίας γύρω από κοινά αιτήματα και κοινούς σκοπούς. Πάμε ενάντια στη λογική του "κανιβαλισμού" και του ανταγωνισμού που μας επιβάλλεται. Λέμε όχι στην αντίληψη που λέει ότι αντίπαλος μας είναι ο συνάδελφος. Υπερασπιζόμαστε την αξιοπρέπεια μας. Αντιλαμβανόμαστε ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν είναι ο καθένας μόνος του. Αναπτύσσουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Τις συνέπειες του ατομισμού και του "ο καθένας μόνος του" τις βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και είδαμε που μας έχουν βγάλει. Ήρθε η ώρα να ενώσουμε τη φωνή μας και να πούμε «Φτάνει πια!»

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Εδώ θα βρείτε το πανελλαδικό ψήφισμα

Τετάρτη 30 Απριλίου 2008

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΩΝ: ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑ;


Εδώ και κάποιες βδομάδες έχουν ξεκινήσει και δημοσιοποιούνται τα αποτελέσματα του πρόσφατου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς. Όλα εκείνα τα μικρά ανθρώπινα δράματα, που δημιουργήθηκαν το προηγούμενο διάστημα, με συναδέλφους να αναγκάζονται να παραιτηθούν από τη δουλειά τους για να προετοιμαστούν με καλύτερους όρους, να ωθούνται στα όρια της φυσικής εξάντλησης, να … να… να…, φτάνουν πλέον στην κορύφωση τους. Δράματα των οποίων, στις περισσότερες περιπτώσεις, το τέλος κάθε άλλο παρά αίσιο είναι. Και είναι τότε, που το ατομικό άγχος και η ανασφάλεια όλου του προηγούμενου διαστήματος δίνουν τη θέση τους στην ατομική απογοήτευση και στην αίσθηση της προσωπικής αποτυχίας.
Στα πλαίσια, όμως, μιας τόσο παράλογης εξεταστικής διαδικασίας, ποιος, ακριβώς, είναι εκείνος, που έχει επί της ουσίας το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τις εκάστοτε αποτυχίες; Όταν η ανακοίνωση της ημερομηνίας διεξαγωγής του διαγωνισμού γίνεται τελευταία στιγμή, αφού πρώτα έχει περάσει από χίλια μύρια κύματα, όταν οι ύλες περιλαμβάνουν τα πάντα κι ακόμα περισσότερα, όταν οι θέσεις των διοριστέων δίνονται με το σταγονόμετρο, τότε εκ των πραγμάτων τα περιθώρια για επιτυχία στενεύουν απελπιστικά.
Σε όλα τα παραπάνω να προστεθεί και η περιρρέουσα μυστικοπάθεια γύρω από το ποιοι είναι αυτοί, που μας αξιολογούν και με ποια κριτήρια το κάνουν, χωρίς να μπορούμε μάλιστα να μάθουμε ποιες είναι οι απαντήσεις εκείνες, που θεωρούνται σωστές μιας κι αυτές ποτέ δε δημοσιοποιούνται. Δημιουργούνται έτσι οι όροι για διαδικασίες αδιαφανείς και μη ελέγξιμες ως προς το πώς τίθενται οι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην επιτυχία και την αποτυχία.
Όλα αυτά δεν είναι καθόλου τυχαία. Δεν πρόκειται απλά για αδυναμίες ενός κατά τα άλλα σωστού συστήματος. Αντιθέτως, πρόκειται για αναπόσπαστα του στοιχεία, μέρος της ίδιας της διαδικασίας του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Κι αυτό γιατί το σύστημα του ΑΣΕΠ είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να παράγει και να αναπαράγει την ανασφάλεια και τον ανταγωνισμό. Το πιο μεγάλο του, όμως, ‘’επίτευγμα’’ είναι ότι μεταφέρει σε εμάς το βάρος της ευθύνης για το ότι είμαστε άνεργοι. Φταίμε εμείς γιατί δεν διαβάσαμε αρκετά, γιατί δεν ήμασταν αρκετά έξυπνοι ώστε να μπορέσουμε να μαντέψουμε ποια είναι η σωστή ημερομηνία ανάμεσα στις πολλές, που ακουγόντουσαν, γιατί έπρεπε να διαθέσουμε κάποιο χρόνο την ημέρα είτε σε μια δουλειά προκειμένου να ζήσουμε είτε για να ξεκουραστούμε, γιατί…γιατί…γιατί…
Μέσα από αυτή τη μεταφορά ευθυνών αποκρύπτεται ο βασικότερος λόγος, που οδηγεί σε αυτή τη κατάσταση και κρατά καθηλωμένη την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στην αδιοριστία. Και ο λόγος αυτός δεν είναι άλλος από την υποχρηματοδότηση της παιδείας πράγμα για το οποίο σίγουρα δεν ευθυνόμαστε εμείς. Δεν είναι, για παράδειγμα, δική μας επιλογή να μένουν ακάλυπτες θέσεις στα σχολεία, θέσεις οι οποίες θα μπορούσαν κάλλιστα να καλυφθούν με διορισμούς μονίμων και αντί αυτού καλύπτονται μέσω των αναπληρωτών μόνο και μόνο για να γλυτώσει ο προϋπολογισμός του υπουργείου 4 με 5 μισθούς.
Όλη αυτή η προσωπική απογοήτευση, είναι ανάγκη να μετατραπεί σε αγανάκτηση απέναντι στους πραγματικούς φταίχτες, όλους εκείνους, που δεν μπορούν, και κυρίως δεν θέλουν, να διαχειριστούν την υπαρκτή μας διάθεση να εργαστούμε και να προσφέρουμε. Κι αυτή η αγανάκτηση με τη σειρά της θα πρέπει να μετουσιωθεί σε συλλογική δράση για να διεκδικήσουμε όλοι μαζί το σεβασμό στους κόπους μιας ζωής και το δικαίωμά μας στην αξιοπρέπεια!
Πάνω σε αυτήν ακριβώς τη κατεύθυνση κινείται και η προσπάθεια που έχει ξεκινήσει το τελευταίο διάστημα και στο Ρέθυμνο για τη συγκρότηση Συλλόγου Αδιορίστων Εκπαιδευτικών. Καλούμε όλους εκείνους, που μοιραζόμαστε τα ίδια προβλήματα και βρισκόμαστε στην ίδια θέση, να συντονίσουμε τη δράση μας τόσο σε τοπικό όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο προκειμένου να διεκδικήσουμε συλλογικά τα δικαιώματα μας.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς την Παρασκευή 13/7 σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Αθήνα έξω από τα γραφεία του ΑΣΕΠ (Πουλίου 6, Αμπελόκηποι, κοντά στο μετρό) στις 11.30π.μ.
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6979410524 και 673657427
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια: