Σπάμε τις αποστάσεις μεταξύ μας... Διεκδικούμε συλλογικά!

Ο Σύλλογος Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου είναι μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2008 και επιδιώκει να απαντήσει στην αναγκαιότητα συνεύρεσης και συσπείρωσης του κόσμου της αδιοριστίας γύρω από κοινά αιτήματα και κοινούς σκοπούς. Πάμε ενάντια στη λογική του "κανιβαλισμού" και του ανταγωνισμού που μας επιβάλλεται. Λέμε όχι στην αντίληψη που λέει ότι αντίπαλος μας είναι ο συνάδελφος. Υπερασπιζόμαστε την αξιοπρέπεια μας. Αντιλαμβανόμαστε ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν είναι ο καθένας μόνος του. Αναπτύσσουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Τις συνέπειες του ατομισμού και του "ο καθένας μόνος του" τις βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και είδαμε που μας έχουν βγάλει. Ήρθε η ώρα να ενώσουμε τη φωνή μας και να πούμε «Φτάνει πια!»

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Εδώ θα βρείτε το πανελλαδικό ψήφισμα

Κυριακή 15 Ιουνίου 2008

Η διάσπαση του κλάδου ΠΕ04 και οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις του Λάζαρου Βατάλη

Μέσα στην μάστιγα της ανεργίας και την απρογραμμάτιστη παραγωγή πτυχιούχων από την Πολιτεία, προέκυψε και ήταν προφανές, η μάχη για μια θέση στον «Ήλιο».
Η αντιπαλότητα των επιμέρους ενώσεων (χημικών –βιολόγων-φυσικών-γεωλόγων κλπ), για το ποιος ,που και τι θα διδάσκει, θα συνεχιστεί και δυστυχώς αυτή η διαμάχη, αρένα θα έχει τα σχολεία και φυσικά θύματα αυτής της διαμάχης θα είναι πρώτα οι μαθητές και μετά οι εκπαιδευτικοί.
Η «μάχη» ξεκίνησε από την διεκδίκηση των ποσοστών διορισμών κατά ειδικότητα και δυστυχώς, όλοι ήταν και είναι παραπονεμένοι και θα συνεχίσουν να είναι, διότι η αλήθεια είναι προφανής (λίγες θέσεις πολλοί υποψήφιοι).
Στην παραπάνω διαμάχη ήρθε και το Υπ. Παιδείας με την τροποποίηση του άρθρου 14 παρ.11 του Ν.1566/1985 ,στο νόμο 3475/2006 με το άρθρο 21 (λαδάκι στη φωτιά) και σιωπηλά έκανε τις μεταθέσεις του 2008 στους διορισμένους ΠΕΟ4 κατά ειδικότητα, χωρίς προειδοποίηση, ώστε να πάρουν μέρος όλοι στον «εμφύλιο».
Ένας κλάδος που τόσα χρόνια επιβίωνε ενωμένος και αντιμετώπιζε από κοινού τα προβλήματα της εκπαίδευσης και ήταν ισχυρός με παρεμβάσεις στα εκπαιδευτικά πράγματα διασπάται και από το Σεπτέμβριο θα αρχίσει να δρέπει τους καρπούς του «διαζυγίου».
Μελλοντικά θα διαπιστωθεί κατά την άποψή μου, ότι η διάσπαση μπορεί ενδεχομένως να λύσει κάποια προβλήματα στο Λύκειο (μαθήματα κατευθύνσεων), αλλά θα συσσωρεύσει τόσα πολλά, που θα εξελιχθούν σε «Γόρδιο δεσμό» για την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς (Αν και η δημιουργία του προπαρασκευαστικού έτους για τα Πανεπιστήμια μετά το Λύκειο, καθιστά περιττή τη διάσπαση).
Οι συνάδελφοι ΠΕΟ4 είτε συμφωνούν με τη μία άποψη ή την άλλη, θα αντιληφθούν ότι οι θέσεις δεν θα πολλαπλασιαστούν, αλλά θα ελαττωθούν σε όλες τις ειδικότητες και η αντιπαλότητα θα οξύνεται.
Το σπάσιμο συνάδελφοι θα επιφέρει πολλές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, θα αυξήσει την ταλαιπωρία μας και θα μειώσει την κινητικότητα των εκπαιδευτικών (μεταθέσεις –αποσπάσεις).
Η έννοια της οργανικής θέσης θα εξαλειφθεί και όλα τα επιμέρους κενά θα καλύπτονται από ωρομίσθιους (Τέλος στου αναπληρωτές). Πως και σε ποια ειδικότητα ΠΕΟ4 θα δημιουργηθεί κενή θέση σε σχολείο (Γ/σιο) με λιγότερα από οκτώ τμήματα, όταν οι ώρες σε κάθε ειδικότητα θα είναι ίσες, με των άλλων ειδικοτήτων και κάτω από δέκα; (Ανελέητες «μάχες» για το ποια ειδικότητα θα το πάρει).
Όλοι θα τρέχουμε σε δύο –τρία σχολεία ακόμα και στα μεγάλα αστικά κέντρα, με την διεύρυνση δε του Καποδίστρια, στα μικρότερα αστικά κέντρα θα τρέχουμε χωρίς ανάσα και χωρίς αποζημιώσεις (Σχολεία του ιδίου Δήμου).
Επίσης τα κενά που θα δημιουργούνται στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, θα καλύπτονται με ωρομίσθιους και όχι αναπληρωτές.
Αναρωτιέμαι ποιος θα τροφοδοτήσει το σύστημα των ασφαλιστικών ταμείων για περίθαλψη και συνταξιοδότηση; Διότι αν το εγχείρημα μειώσει κατά πολύ το κόστος, σίγουρα έπονται και άλλοι κλάδοι.

Βατάλης Λάζαρος
Εκπαιδευτικός

πηγή: alfavita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: