Σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε στην Κομοτηνή μετά το πέρας της 3ης Συνόδου Περιφερειακών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης παρουσιάζοντας τα συμπεράσματα ανέφερε τα εξής:
1. Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση του Υπουργείου με 200.000 εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης για το θέμα της επιμόρφωσης, η οποία έχει ξεκινήσει από την Σύνοδο των Περιφερειακών Διευθυντών στη Θεσσαλονίκη. Παρουσιάστηκαν συνοπτικά τα συμπεράσματα που διαμορφώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς των 15.000 σχολείων της χώρας ανά Νομό και ανά Περιφέρεια και παραδόθηκαν σε ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων, η οποία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού θα επεξεργαστεί ένα νέο θεσμικό και οργανωτικό πλαίσιο για την εισαγωγική και την δια βίου επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Το Φθινόπωρο θα εκδηλωθεί η σχετική θεσμική πρωτοβουλία.
2. Ξεκινά με τον ίδιο τρόπο η διαβούλευση για τη διαμόρφωση νέων, σύγχρονων, έξυπνων αναλυτικών προγραμμάτων που αφορούν στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Τα αποτελέσματα θα κατατεθούν σε ειδική επιτροπή που συστήνεται με Υπουργική Απόφαση. Επικεφαλής της επιτροπής θα είναι ο Καθηγητής κ. Μπαμπινιώτης και μέλη προσωπικότητες αναγνωρισμένου κύρους από όλους τους πολιτικοιδεολογικούς χώρους με γνώση και εμπειρία πάνω σε εκπαιδευτικά ζητήματα. Ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου φτάνει μέχρι το τέλος του έτους.
3. Ο Ειδικός Γραμματέας κ. Γ. Γούσης ενημέρωσε για την πορεία υλοποίησης του χρονοδιαγράμματος που αφορά στην κάλυψη κενών σε δασκάλους και καθηγητές σε όλα τα σχολεία της χώρας και την έγκαιρη διανομή των βιβλίων για την επόμενη σχολική χρονιά. Μέχρι στιγμής μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις, τοποθετήσεις έχουν γίνει τουλάχιστον 1,5 έως 2 μήνες νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά. Το 35% των βιβλίων έχουν φτάσει ήδη στην Περιφέρεια και η ροή συνεχίζεται κανονικά ώστε οι μαθητές να τα έχουν στα χέρια τους με την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς.
4. Παρουσιάστηκε η πορεία υλοποίησης του προγράμματος ονοματοδότησης των σχολείων που στοχεύει στην ανάδειξη των πρωταγωνιστών του τοπικού πολιτισμού και της ιστορίας κάθε περιοχής.
Ο Υπουργός κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης εξήγησε ότι τα βιοκλιματικά, οικολογικά κτίρια, οι επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί, τα έξυπνα αναλυτικά προγράμματα και τα σύγχρονα εποπτικά μέσα είναι αναπόσπαστες πτυχές της πολιτικής του «έξυπνου σχολείου» όπως αυτή έχει εξαγγελθεί και υλοποιείται με συνέπεια. Ο Υπουργός ευχαρίστησε τους 200.000 εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στην δημοκρατική διαβούλευση και συνδιαμορφώνουν μαζί με την πολιτική ηγεσία την πολιτική του «έξυπνου σχολείου» στην πράξη.
Τέλος, στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ο Υπουργός ρωτήθηκε για την μειονοτική εκπαίδευση όπου απάντησε ότι το ολοκληρωμένο πρόγραμμα για μια σύγχρονη ευρωπαϊκή μειονοτική πολιτική, η οποία αποτελεί προγραμματική δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ και υπάγεται στην πλατφόρμα καινοτομιών στο πλαίσιο της στρατηγικής με τον τίτλο «Έλληνας πολίτης Ευρώπης, Έλληνας πολίτης του κόσμου», θα παρουσιαστεί ολοκληρωμένα σε επικείμενη επίσκεψη του στην Κομοτηνή.
1. Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση του Υπουργείου με 200.000 εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης για το θέμα της επιμόρφωσης, η οποία έχει ξεκινήσει από την Σύνοδο των Περιφερειακών Διευθυντών στη Θεσσαλονίκη. Παρουσιάστηκαν συνοπτικά τα συμπεράσματα που διαμορφώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς των 15.000 σχολείων της χώρας ανά Νομό και ανά Περιφέρεια και παραδόθηκαν σε ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων, η οποία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού θα επεξεργαστεί ένα νέο θεσμικό και οργανωτικό πλαίσιο για την εισαγωγική και την δια βίου επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Το Φθινόπωρο θα εκδηλωθεί η σχετική θεσμική πρωτοβουλία.
2. Ξεκινά με τον ίδιο τρόπο η διαβούλευση για τη διαμόρφωση νέων, σύγχρονων, έξυπνων αναλυτικών προγραμμάτων που αφορούν στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Τα αποτελέσματα θα κατατεθούν σε ειδική επιτροπή που συστήνεται με Υπουργική Απόφαση. Επικεφαλής της επιτροπής θα είναι ο Καθηγητής κ. Μπαμπινιώτης και μέλη προσωπικότητες αναγνωρισμένου κύρους από όλους τους πολιτικοιδεολογικούς χώρους με γνώση και εμπειρία πάνω σε εκπαιδευτικά ζητήματα. Ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου φτάνει μέχρι το τέλος του έτους.
3. Ο Ειδικός Γραμματέας κ. Γ. Γούσης ενημέρωσε για την πορεία υλοποίησης του χρονοδιαγράμματος που αφορά στην κάλυψη κενών σε δασκάλους και καθηγητές σε όλα τα σχολεία της χώρας και την έγκαιρη διανομή των βιβλίων για την επόμενη σχολική χρονιά. Μέχρι στιγμής μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις, τοποθετήσεις έχουν γίνει τουλάχιστον 1,5 έως 2 μήνες νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά. Το 35% των βιβλίων έχουν φτάσει ήδη στην Περιφέρεια και η ροή συνεχίζεται κανονικά ώστε οι μαθητές να τα έχουν στα χέρια τους με την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς.
4. Παρουσιάστηκε η πορεία υλοποίησης του προγράμματος ονοματοδότησης των σχολείων που στοχεύει στην ανάδειξη των πρωταγωνιστών του τοπικού πολιτισμού και της ιστορίας κάθε περιοχής.
Ο Υπουργός κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης εξήγησε ότι τα βιοκλιματικά, οικολογικά κτίρια, οι επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί, τα έξυπνα αναλυτικά προγράμματα και τα σύγχρονα εποπτικά μέσα είναι αναπόσπαστες πτυχές της πολιτικής του «έξυπνου σχολείου» όπως αυτή έχει εξαγγελθεί και υλοποιείται με συνέπεια. Ο Υπουργός ευχαρίστησε τους 200.000 εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στην δημοκρατική διαβούλευση και συνδιαμορφώνουν μαζί με την πολιτική ηγεσία την πολιτική του «έξυπνου σχολείου» στην πράξη.
Τέλος, στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ο Υπουργός ρωτήθηκε για την μειονοτική εκπαίδευση όπου απάντησε ότι το ολοκληρωμένο πρόγραμμα για μια σύγχρονη ευρωπαϊκή μειονοτική πολιτική, η οποία αποτελεί προγραμματική δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ και υπάγεται στην πλατφόρμα καινοτομιών στο πλαίσιο της στρατηγικής με τον τίτλο «Έλληνας πολίτης Ευρώπης, Έλληνας πολίτης του κόσμου», θα παρουσιαστεί ολοκληρωμένα σε επικείμενη επίσκεψη του στην Κομοτηνή.
Πηγη: Δίκτυο Κριτικής και Δράσης για την Παιδεία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου