http//adioristoirethumnou.blogspot.com
e-mail: adioristoirethumnou@gmail.com
Ρέθυμνο 09/06/08
ΠΡΟΣ:- τον Υπουργό Παιδείας, κ. Στυλιανίδη
- τον Υφυπουργό Παιδείας, κ. Λυκουρέντζο
- τον Διευθυντή Γενικής ΔιεύθυνσηςØ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Διοίκησης, κ. Κουτρομάνο
- τον Υπεύθυνο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την ύλη του ΑΣΕΠ
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Φουτούχο
Θέμα: Υπόμνημα σχετικά με τον τρόπο εξέτασης των συναδέλφων που ανήκουν στην ΠΕ04
Το δελτίο τύπου του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων που κυκλοφόρησε στις 6/6/2008, σχετικά με την εξεταστέα ύλη του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την κατάρτιση πινάκων επιτυχίας εκπαιδευτικών της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τα σχολικά έτη 2009-2010 και 2010-2011, δυστυχώς επιβεβαίωσε την αρχική μας ανησυχία σχετικά με τις αλλαγές στο τρόπο εξέτασης και διορισμού των συναδέλφων που ανήκουν στην ΠΕ 04.
Κανένα απολύτως επιστημονικό κριτήριο δεν δικαιολογεί το γιατί ο συνάδελφος της ΠΕ 04 από εκεί που στο προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ εξεταζόταν σε 2 μαθήματα (το βασικό και το συνεξεταζόμενο για κάθε ειδικότητα) τώρα θα πρέπει να εξεταστεί σε τρία συνεξεταζόμενα μαθήματα. Όσα επιχειρήματα κι αν έχουν ακουστεί σχετικά με την αναγκαιότητα αυτής της αλλαγής δεν μας πείθουν.
Θεωρούμε απαράδεκτο συνάδελφοι που δεν έχουν διδαχτεί ποτέ κάποιο από τα συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα που ορίζονται ως συνεξεταζόμενα να καλούνται να εξεταστούν σε αυτό. Και μάλιστα αυτό να καθορίζει με τόσο άμεσο τρόπο την επαγγελματική τους αποκατάσταση και το μέλλον τους.
Πέραν τούτου, το επιχείρημα ότι έτσι εξυπηρετείται η «διαθεματική και ολιστική προσέγγιση της γνώσης» σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί. Ένας φυσικός για παράδειγμα που δεν έχει διδαχθεί ποτέ του βιολογία είναι ικανός να διδάξει το συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο μόνο και μόνο επειδή έχει εξεταστεί σε στοιχειώδεις γνώσεις στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ; Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο πλουραλισμός των γνώσεων δεν επιτυγχάνεται αλλά και ο κάθε συνάδελφος γίνεται συνένοχος στην ημιμάθεια και στην αμορφωσιά των παιδιών μέσα από τον κατακερματισμό των επιστημονικών γνώσεων που προωθείται ακόμα περισσότερο με τη νέα ρύθμιση.
Για όλους αυτούς τους λόγους απαιτούμε:
- Τη διατήρηση του καθεστώτος διεξαγωγής του διαγωνισμού, όπως και στον προηγούμενο διαγωνισμό του 2006 (ένα βασικό μάθημα κι ένα συνεξεταζόμενο μάθημα ανά ειδικότητα)
Παρακαλούμε να λάβετε σοβαρά υπόψη σας όλα τα παραπάνω και προσδοκούμε στην άμεση απάντηση σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου