Σπάμε τις αποστάσεις μεταξύ μας... Διεκδικούμε συλλογικά!

Ο Σύλλογος Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου είναι μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2008 και επιδιώκει να απαντήσει στην αναγκαιότητα συνεύρεσης και συσπείρωσης του κόσμου της αδιοριστίας γύρω από κοινά αιτήματα και κοινούς σκοπούς. Πάμε ενάντια στη λογική του "κανιβαλισμού" και του ανταγωνισμού που μας επιβάλλεται. Λέμε όχι στην αντίληψη που λέει ότι αντίπαλος μας είναι ο συνάδελφος. Υπερασπιζόμαστε την αξιοπρέπεια μας. Αντιλαμβανόμαστε ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν είναι ο καθένας μόνος του. Αναπτύσσουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Τις συνέπειες του ατομισμού και του "ο καθένας μόνος του" τις βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και είδαμε που μας έχουν βγάλει. Ήρθε η ώρα να ενώσουμε τη φωνή μας και να πούμε «Φτάνει πια!»

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Εδώ θα βρείτε το πανελλαδικό ψήφισμα

Πέμπτη, 5 Ιουνίου 2008

Ύλη του ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών: Τα πάντα κι ακόμα περισσότερα!

Ύστερα από δύο περίπου βδομάδες παραφιλολογίας και «διαρροών» η ύλη του ΑΣΕΠ επιτέλους δημοσιεύτηκε και επίσημα. Μια πρώτη ματιά είναι αρκετή για να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι τα προβλήματα που είχαν εντοπιστεί και στο παρελθόν εξακολουθούν να υφίστανται. Πιο συγκεκριμένα, και οι μεγάλες ασάφειες στη διατύπωση της ύλης παραμένουν αλλά και η ύλη εξακολουθεί να είναι πολύ μεγάλη ειδικά σε κάποιους κλάδους όπως είναι αυτός των φιλολόγων. Κι όλα αυτά, παρά την «αυτοκριτική» που έκαναν όλο το προηγούμενο διάστημα οι αρμόδιοι φορείς (Υπουργείο Παιδείας, ΑΣΕΠ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) σχετικά με το «αδικαιολόγητα μεγάλο» μέγεθος της ύλης των φιλολόγων...
Ενδεικτικό όλης αυτής της κατάστασης είναι αυτό που συμβαίνει στον κλάδο ΠΕ04 (φυσικοί, χημικοί, βιολόγοι, γεωλόγοι): από τη διατύπωση της ύλης δε γίνεται σαφές σε ποια και πόσα συνεξεταζόμενα μαθήματα θα κληθούν να διαγωνιστούν οι υποψήφιοι. Η διατύπωση είναι τόσο ασαφής που θα μπορούσε κάλλιστα κάποιος να υποθέσει ότι φέτος οι υποψήφιοι της ΠΕ04 θα εξεταστούν σε ένα βασικό μάθημα ειδικότητας και 3 συνεξεταζόμενα.
Τα μεγαλύτερα όμως προβλήματα εντοπίζονται στο κλάδο των φιλολόγων όπου όχι μόνο το τεράστιο μέγεθος της ύλης παραμένει αλλά ταυτόχρονα αυξάνεται και ο βαθμός δυσκολίας δεδομένου ότι και στα νέα και στα αρχαία ελληνικά συμπεριλαμβάνονται περισσότεροι συγγραφείς. Το γεγονός αυτό δημιουργεί μεγαλύτερες απαιτήσεις σχετικά με τα εισαγωγικά σχόλια και την μελέτη του έργου του καθενός ξεχωριστά. Παράλληλα, η ασάφεια στη διατύπωση της ύλης στην ιστορία (το μάθημα στο οποίο είχε σημειωθεί το μεγαλύτερο ποσοστό αποτυχίας στον τελευταίο διαγωνισμό) συνεχίζεται, κι έτσι οι υποψήφιοι καλούνται να εξεταστούν ακόμα και σε περιόδους της ιστορίας που δεν έχουν καν καταγραφεί επίσημα.
Πέρα όμως από όλα αυτά υπάρχει κι ένα άλλο γενικότερο πρόβλημα. Όπως και στον προηγούμενο διαγωνισμό έτσι και σε αυτόν, σε όλα τα μαθήματα υπάρχει ύλη που δεν αναφέρεται στα σχολικά εγχειρίδια χωρίς ταυτόχρονα να δίνεται μια ενδεικτική βιβλιογραφία την οποία θα μπορούσε να αξιοποιήσει ο κάθε υποψήφιος. Με αυτόν τον τρόπο οι υποψήφιοι παραμένουν αποπροσανατολισμένοι και γίνονται θύματα εκμετάλλευσης των διαφόρων φροντιστηρίων.
Όλη αυτή η κατάσταση κάθε άλλο παρά αντικειμενική είναι. Η τεράστια ύλη που περιλαμβάνει τα πάντα και ακόμα περισσότερα, οι ασάφειες στη διατύπωση καθώς και μια σειρά από άλλα ζητήματα σχετικά με τους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, έχουν σαν βασικότερο τους σκοπό να κάνουν τον διορισμό μας όσο γίνεται πιο δύσκολο και παράλληλα να μεταφέρουν σε εμάς την ευθύνη για το ότι μένουμε εκτός σχολείων. Παράλληλα τροφοδοτείται ένα ολόκληρο κύκλωμα από μεγαλοφροντιστήρια και εκπαιδευτικούς οίκους που έρχονται δήθεν να μας βοηθήσουν εμπορευόμενοι τις ανησυχίες και τις ελπίδες μας.
Ο εμπαιγμός των αρμόδιων φορέων που από τη μία καταγγέλλουν τους ίδιους τους εαυτούς τους για την μεγάλη ύλη του ΑΣΕΠ ζητώντας συγγνώμη κι από την άλλη κάνουν τα ίδια και χειρότερα πρέπει να σταματήσει. Αιτήματα όπως η ουσιαστική μείωση της ύλης, ο προσδιορισμός της μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια είναι σε κάθε περίπτωση ρεαλιστικά. Είναι αιτήματα που μόνο μέσα από τους συλλογικούς και ανυποχώρητους αγώνες μας θα μπορέσουμε να κάνουμε πράξη. Καλούμε, λοιπόν, όλους τους συναδέλφους να έρθουμε σε επαφή, να γνωριστούμε και να ενωθούμε σε αυτήν την κοινή προσπάθεια για αξιοπρέπεια και ένα καλύτερο μέλλον.

Τηλ. επικοινωνίας: 6979410524, 6973657427
adioristoirethumnou.blogspot.com

Σύλλογος Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου

Δεν υπάρχουν σχόλια: