Η εκφώνηση στην έκτη ερώτηση λέει:
Ένας καλά προετοιμασμένος για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας εκπαιδευτικός έχει τις περισσότερες φορές επιτυχία στη διδασκαλία του:
Δίνεται ως σωστή η απάντηση (γ):
επειδή με τον τρόπο αυτό είναι σε θέση να αντιμετωπίζει με επιτυχία επιθετικές μορφές συμπεριφοράς των μαθητών, οι οποίες μπορεί να προκύψουν κατά τη διδασκαλία, δεδομένου ότι, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ποιοι μαθητές είναι πιθανότερο να εκδηλώσουν επιθετικές μορφές συμπεριφοράς, προετοιμάζεται γι’ αυτές και για την αντιμετώπισή τους.
Έχω την εντύπωση ότι θα πρέπει να έχει γίνει κάποιο λάθος στον αριθμό της απάντησης που δόθηκε ως σωστή. Είναι απαράδεκτο ένας καθηγητής να «προετοιμάζεται» εκ των προτέρων προκειμένου να «αντιμετωπίσει» επιθετικούς μαθητές. Αν είμαι σίγουρος ότι ο Κώστας θα μου δημιουργήσει πρόβλημα και μάλιστα, προετοιμαστώ κατάλληλα για να τον αντιμετωπίσω κιόλας, είναι σχεδόν βέβαιο ότι, ακόμη κι αν ο Κώστας έχει κάθε πρόθεση να με αφήσει «ήσυχο»…δεν πρόκειται να τον αφήσω εγώ! Είναι το φαινόμενο της «αυτοεκπληρούμενης προφητείας». Προκαλεί φαινόμενα κοινωνικού στιγματισμού η στάση αυτή και μια διαρκή αντιπαράθεση με συγκεκριμένους μαθητές οι οποίοι θεωρούνται…πρόβλημα!
Εξάλλου, είναι τόσο βέβαιο ότι μαθητές που κάθονται «ήσυχα» στη γωνιά τους και δεν μιλούν ή προκαλούν «προβλήματα» στην τάξη, είναι οι ίδιοι καλά και παρακολουθούν με επιτυχία τη διδασκαλία του καθηγητή;
Δεν πρέπει ο καθηγητής να ασχοληθεί μαζί τους και να σκεφθεί τρόπους ώστε να προκαλέσει και το δικό τους ενδιαφέρον, να τους παροτρύνει να εκφραστούν και να συμμετέχουν στα δρώμενα της τάξης; Η αδιαφορία ενός μαθητή δεν αποτελεί πρόβλημα για τον εκπαιδευτικό, το οποίο χρήζει αντιμετώπισης, εφόσον αυτός κάθεται «φρόνιμος» και δεν παρουσιάζει επιθετική συμπεριφορά;
Πέραν αυτού, υπάρχουν πολλά προβλήματα που μπορεί να ανακύψουν στη διάρκεια της διδασκαλίας και μπορεί να αφορούν στην ιδιαίτερη φύση κάθε μαθήματος. Αν για παράδειγμα, πρόκειται να μιλήσω για τη φτώχεια σε μια τάξη στην οποία υπάρχουν εύπορα αλλά και φτωχά παιδιά, δεν πρέπει να προβλέψω από πριν ποιοι μαθητές υπάρχει πιθανότητα να προσβληθούν, στενοχωρηθούν ή νοιώσουν μειονεκτικά και ποιοι μαθητές υπάρχει πιθανότητα να επιδείξουν αλαζονεία, υπεροψία ή και σκληρότητα ακόμη; Δεν πρέπει να προετοιμαστώ ώστε το θέμα να αντιμετωπιστεί σφαιρικά και αποστασιοποιημένα και όχι να δημιουργηθούν προσωπικές έριδες και ανταγωνισμοί ανάμεσα στους μαθητές;
Έχω την εντύπωση ότι η σωστή απάντηση στην ερώτηση Ένας καλά προετοιμασμένος για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας εκπαιδευτικός έχει τις περισσότερες φορές επιτυχία στη διδασκαλία του:
(β) επειδή με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζει αποτελεσματικά κάθε απρόοπτο γεγονός που ενδέχεται να προκύψει κατά τη διδασκαλία του, δεδομένου ότι με την κατάλληλη προετοιμασία μπορεί να το έχει ήδη προβλέψει και να έχει σκεφτεί τρόπους αντιμετώπισης.
Θεωρώ ότι είναι μια διατύπωση η οποία αφήνει πολύ περισσότερα παιδαγωγικά περιθώρια στον εκπαιδευτικό ν’ ασχοληθεί και αντιμετωπίσει πληθώρα προβλημάτων που μπορεί να ανακύπτουν στη διδασκαλία και όχι να αναλώνεται σε έριδες με «επιθετικούς» και εν τέλει, «προβληματικούς» μαθητές, οι οποίοι όσο περισσότερο γίνονται αντιληπτοί ως τέτοιοι από την πλευρά του καθηγητή τόσο περισσότερο ενσωματώνουν αυτή την εικόνα για τον εαυτό τους και τόσο περισσότερο ωθούνται σε επιθετικές συμπεριφορές.
Θα ήθελα να γνωρίζω την άποψη και άλλων συναδέλφων για την ερώτηση αυτή, καθώς και το κατά πόσον υπάρχει περιθώριο ένστασης στο ΑΣΕΠ και ποια είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσω γι’ αυτό και ο λόγος είναι ότι θεωρώ την απάντηση άκρως αντιπαιδαγωγική.
Ευχαριστώ,
Ε.Κ.
Ένας καλά προετοιμασμένος για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας εκπαιδευτικός έχει τις περισσότερες φορές επιτυχία στη διδασκαλία του:
Δίνεται ως σωστή η απάντηση (γ):
επειδή με τον τρόπο αυτό είναι σε θέση να αντιμετωπίζει με επιτυχία επιθετικές μορφές συμπεριφοράς των μαθητών, οι οποίες μπορεί να προκύψουν κατά τη διδασκαλία, δεδομένου ότι, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ποιοι μαθητές είναι πιθανότερο να εκδηλώσουν επιθετικές μορφές συμπεριφοράς, προετοιμάζεται γι’ αυτές και για την αντιμετώπισή τους.
Έχω την εντύπωση ότι θα πρέπει να έχει γίνει κάποιο λάθος στον αριθμό της απάντησης που δόθηκε ως σωστή. Είναι απαράδεκτο ένας καθηγητής να «προετοιμάζεται» εκ των προτέρων προκειμένου να «αντιμετωπίσει» επιθετικούς μαθητές. Αν είμαι σίγουρος ότι ο Κώστας θα μου δημιουργήσει πρόβλημα και μάλιστα, προετοιμαστώ κατάλληλα για να τον αντιμετωπίσω κιόλας, είναι σχεδόν βέβαιο ότι, ακόμη κι αν ο Κώστας έχει κάθε πρόθεση να με αφήσει «ήσυχο»…δεν πρόκειται να τον αφήσω εγώ! Είναι το φαινόμενο της «αυτοεκπληρούμενης προφητείας». Προκαλεί φαινόμενα κοινωνικού στιγματισμού η στάση αυτή και μια διαρκή αντιπαράθεση με συγκεκριμένους μαθητές οι οποίοι θεωρούνται…πρόβλημα!
Εξάλλου, είναι τόσο βέβαιο ότι μαθητές που κάθονται «ήσυχα» στη γωνιά τους και δεν μιλούν ή προκαλούν «προβλήματα» στην τάξη, είναι οι ίδιοι καλά και παρακολουθούν με επιτυχία τη διδασκαλία του καθηγητή;
Δεν πρέπει ο καθηγητής να ασχοληθεί μαζί τους και να σκεφθεί τρόπους ώστε να προκαλέσει και το δικό τους ενδιαφέρον, να τους παροτρύνει να εκφραστούν και να συμμετέχουν στα δρώμενα της τάξης; Η αδιαφορία ενός μαθητή δεν αποτελεί πρόβλημα για τον εκπαιδευτικό, το οποίο χρήζει αντιμετώπισης, εφόσον αυτός κάθεται «φρόνιμος» και δεν παρουσιάζει επιθετική συμπεριφορά;
Πέραν αυτού, υπάρχουν πολλά προβλήματα που μπορεί να ανακύψουν στη διάρκεια της διδασκαλίας και μπορεί να αφορούν στην ιδιαίτερη φύση κάθε μαθήματος. Αν για παράδειγμα, πρόκειται να μιλήσω για τη φτώχεια σε μια τάξη στην οποία υπάρχουν εύπορα αλλά και φτωχά παιδιά, δεν πρέπει να προβλέψω από πριν ποιοι μαθητές υπάρχει πιθανότητα να προσβληθούν, στενοχωρηθούν ή νοιώσουν μειονεκτικά και ποιοι μαθητές υπάρχει πιθανότητα να επιδείξουν αλαζονεία, υπεροψία ή και σκληρότητα ακόμη; Δεν πρέπει να προετοιμαστώ ώστε το θέμα να αντιμετωπιστεί σφαιρικά και αποστασιοποιημένα και όχι να δημιουργηθούν προσωπικές έριδες και ανταγωνισμοί ανάμεσα στους μαθητές;
Έχω την εντύπωση ότι η σωστή απάντηση στην ερώτηση Ένας καλά προετοιμασμένος για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας εκπαιδευτικός έχει τις περισσότερες φορές επιτυχία στη διδασκαλία του:
(β) επειδή με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζει αποτελεσματικά κάθε απρόοπτο γεγονός που ενδέχεται να προκύψει κατά τη διδασκαλία του, δεδομένου ότι με την κατάλληλη προετοιμασία μπορεί να το έχει ήδη προβλέψει και να έχει σκεφτεί τρόπους αντιμετώπισης.
Θεωρώ ότι είναι μια διατύπωση η οποία αφήνει πολύ περισσότερα παιδαγωγικά περιθώρια στον εκπαιδευτικό ν’ ασχοληθεί και αντιμετωπίσει πληθώρα προβλημάτων που μπορεί να ανακύπτουν στη διδασκαλία και όχι να αναλώνεται σε έριδες με «επιθετικούς» και εν τέλει, «προβληματικούς» μαθητές, οι οποίοι όσο περισσότερο γίνονται αντιληπτοί ως τέτοιοι από την πλευρά του καθηγητή τόσο περισσότερο ενσωματώνουν αυτή την εικόνα για τον εαυτό τους και τόσο περισσότερο ωθούνται σε επιθετικές συμπεριφορές.
Θα ήθελα να γνωρίζω την άποψη και άλλων συναδέλφων για την ερώτηση αυτή, καθώς και το κατά πόσον υπάρχει περιθώριο ένστασης στο ΑΣΕΠ και ποια είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσω γι’ αυτό και ο λόγος είναι ότι θεωρώ την απάντηση άκρως αντιπαιδαγωγική.
Ευχαριστώ,
Ε.Κ.
πηγή:alfavita.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου