Χανιά 12/2/2009
Καλησπέρα
Mετά την επίσημη ανακοίνωση των ορθών απαντήσεων ΑΣΕΠ στον κλάδο ΠΕ60 νηπιαγωγών, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι έχω εντοπίσει 2 απαντήσεις που προτείνει ο ΑΣΕΠ στην Α' Θεματική - Γνωστικό Αντικείμενο (ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών)οι οποίες είναι λανθασμένες.
Πρόκειται για το ερώτημα 38, το οποίο σας παραθέτω παρακάτω όπως ακριβώς διατυπώθηκε:
"Σχετικά με το παιχνίδι στην προσχολική αγωγή, ποιο από τα παρακάτω ΔΕΝ ισχύει:
Α. Το παιχνίδι αποτελεί το σημαντικότερο διδακτικό μέσο μάθησης
Β. Το παιχνίδι αποτελεί ανεξάντλητη πηγή μάθησης
Γ. Το παιχνίδι συντελεί στη γνωστική και κοινωνική ανάπτυξη του νηπίου.
Δ. Το παιχνίδι αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό γνώρισμα και την κύρια απασχόληση του νηπίου."
Η ορθή απάντηση του ΑΣΕΠ είναι η επιλογή α. Είναι ξεκάθαρο όμως, στο κείμενο "Από το Κλασσικό στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο: τι αλλάζει;" (ομιλία της κατά την ενημερωτική ημερίδα Προιστάμενων Δ. Α/θμιας Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων Προσχολικής στην Αθήνα στις 11/10/2000) της κας Ντολιοπούλου Έλσης, γνωστής καθηγήτριας πανεπιστημίου παιδαγωγικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ότι "...ένα αναπτυξιακά κατάλληλο πρόγραμμα για το Ολοήμερο νηπιαγωγείο...να έχει ως βάση του το παιχνίδι, το οποίο αποτελεί τον σημαντικότερο τρόπο μάθησης στην προσχολική ηλικία.". Άρα είναι μια επιλογή η οποία ισχύει- τεκμηριωμένη επιστημονικά- και όχι μια επιλογή που ΔΕΝ ισχύει! (Το παραπάνω κείμενο διδάσκεται και διανέμεται ως υλικό και από τα Φροντηστήρια 'Μπόνιας').
Επιπλέον, ένα ακόμα πιο εντυπωσιακά σημαντικότατο λάθος, το οποίο αφορά στην Εφαρμογή της Ευέλικτης Ζώνης στο Νηπιαγωγείο είναι η απάντηση που δίνεται από τον ΑΣΕΠ στο ερώτημα 41, το οποίο σας παραθέτω παρακάτω όπως ακριβώς διατυπώθηκε:
"Με τον όρο "Ευέλικτη Ζώνη" εννοούμε:
Α. τη δυνατότητα που έχει ο εκπαιδευτικός να διδάσκει κατά προτεραιότητα όποιες δραστηριότητες θέλει, ανεξάρτητα από το πρόγραμμα, αν κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την αυξημένη αντοχή και προθυμία ή κούραση των παιδιών.
Β. Τη δυνατότητα που έχει κάθε παιδί ξεχωριστά να ασχοληθεί με ένα θέμα, το οποίο το ενδιαφέρει.
Γ. Την επεξεργασία μέσα σε ένα συνεχές δύωρο ενός θέματος, το οποίο προκαλεί το ενδιαφέρον όλων.
Δ. Τίποτε από τα παραπάνω."
"Με τον όρο "Ευέλικτη Ζώνη" εννοούμε:
Α. τη δυνατότητα που έχει ο εκπαιδευτικός να διδάσκει κατά προτεραιότητα όποιες δραστηριότητες θέλει, ανεξάρτητα από το πρόγραμμα, αν κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την αυξημένη αντοχή και προθυμία ή κούραση των παιδιών.
Β. Τη δυνατότητα που έχει κάθε παιδί ξεχωριστά να ασχοληθεί με ένα θέμα, το οποίο το ενδιαφέρει.
Γ. Την επεξεργασία μέσα σε ένα συνεχές δύωρο ενός θέματος, το οποίο προκαλεί το ενδιαφέρον όλων.
Δ. Τίποτε από τα παραπάνω."
Η ορθή απάντηση του ΑΣΕΠ είναι το γ. Δηλώνεται ξεκάθαρα όμως, στο βιβλίο "ΑΣΕΠ Κλάδος Νηπιαγωγών-Όλη η ύλη της Προσχολικής Αγωγής", (2006), από τις εκδόσεις Δίπτυχο - Κυριακούλα Αθανασίου Βασδέκη, Αθήνα, στο κεφάλαιο "Ευέλικτη Ζώνη" στο υποκεφάλαιο "Διδακτικός χρόνος της Ευέλικτης Ζώνης στο νηπιαγωγείο", σελ.159, ότι: " Στα νηπιαγωγεία που εφαρμόζεται η Ευέλικτη Ζώνη προβλέπεται ε β δ ο μ α δ ι α ί ω ς ε λ ε ύ θ ε ρ η ένταξη σχεδίων εργασίας στις ημερήσιες δραστηριότητες. Για το Δ η μ ο τ ι κ ό προβλέπεται ένα δίωρο για την Α', Β', Γ' τάξη, ένα τρίωρο για την Δ' και ένα δίωρο για την Ε' και ΣΤ'."
Σε αυτό το σημείο αναφέρω επιπρόσθετα ότι στις "Οδηγίες για την Πιλοτική Εφαρμογή των Προγραμμάτων της Ευέλικτης Ζώνης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση" του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου του ΥΠΕΠΘ (Αθήνα 2001), συγκερκιμένα στη σελίδα 7 των οδηγιών αυτών, αναφέρεται ότι η εφαρμογή της Ευέλικτης Ζώνης στο νηπιαγωγείο γίνεται με τα σχέδια εργασίας, για τα οποία στη σελίδα 10 της ίδιας βιβλιογραφίας δηλώνεται επακριβώς ότι: " Η χρονική διάρκεια ενός σχεδίου εργασίας ποικίλλει. Μπορεί να είναι μικρής χρονικής διάρκειας (από 2-6 ώρες), μεσαίας χρονικής διάρκειας (μιας μέρας έως μίας εβδομάδας) και μεγάλης χρονικής διάρκειας (από μια εβδομάδα έως και ένα χρόνο). Επιπλέον, στη σελίδα 8 αναφέρουν ξεκάθαρα ότι "Στόχος μας είναι με τις προτεινόμενες καινοτομίες...ο εκπαιδευτικός να έχει περισσότερη ελευθερία να αναπύσσει πρωτοβουλίες στο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου καλλιεργώντας το ενδιαφέρον των μαθητών του, μέσα από συλλογική/ομαδική προσπάθεια και διαθεματική προσέγγιση διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.". Οι οδηγίες προλογίζονται από τον Πρόεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, κο Αλαχιώτη Σταμάτη.
Έχω την ιδιότητα της νηπιαγωγού με μεταπτυχιακές σπουδές και συμμετείχα στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ 2009.
Παρακαλώ θερμά, μελετήστε τα ανωτέρω και ενεργήστε καταλλήλως.
Περιμένοντας νέα σας,
Με εκτίμηση,
Α.Γ.
Νηπιαγωγός
πηγή:alfavita.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου