Σπάμε τις αποστάσεις μεταξύ μας... Διεκδικούμε συλλογικά!

Ο Σύλλογος Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου είναι μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2008 και επιδιώκει να απαντήσει στην αναγκαιότητα συνεύρεσης και συσπείρωσης του κόσμου της αδιοριστίας γύρω από κοινά αιτήματα και κοινούς σκοπούς. Πάμε ενάντια στη λογική του "κανιβαλισμού" και του ανταγωνισμού που μας επιβάλλεται. Λέμε όχι στην αντίληψη που λέει ότι αντίπαλος μας είναι ο συνάδελφος. Υπερασπιζόμαστε την αξιοπρέπεια μας. Αντιλαμβανόμαστε ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν είναι ο καθένας μόνος του. Αναπτύσσουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Τις συνέπειες του ατομισμού και του "ο καθένας μόνος του" τις βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και είδαμε που μας έχουν βγάλει. Ήρθε η ώρα να ενώσουμε τη φωνή μας και να πούμε «Φτάνει πια!»

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Εδώ θα βρείτε το πανελλαδικό ψήφισμα

Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2009

Προχειρότητα και ασάφειες στα θέματα ιστορίας των φιλολόγων του ΑΣΕΠ, της Ε. Νικολαϊδου

Οι ορθές απαντήσεις που ανακοινώθηκαν από το ΑΣΕΠ στα θέματα των φιλολόγων, αποδεικνύουν για ακόμη μία φορά την επιπολαιότητα με την οποία επιλέχθηκαν οι αντίστοιχες ερωτήσεις. Σεβόμενη την κοπιώδη μελέτη και την αγωνία χιλιάδων συναδέλφων αλλά και τη δική μου οφείλω να διαμαρτυρηθώ για την ασάφεια στις εκφωνήσεις των ερωτήσεων 65 και 70 του γνωστικού αντικειμένου της ιστορίας, που επιτρέπουν πέραν της μίας σωστής -κατά προσέγγιση- απάντησης.
Όσον αφορά την ερώτηση 65 σχετικά με τη διεθνή συμφωνία με την οποία παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, το ΑΣΕΠ δίνει ως σωστή απάντηση το δ, δηλαδή τη συνθήκη των Σεβρών. Η συνθήκη του Βουκουρεστίου που υπογράφτηκε τον Αύγουστο του 1913 και επισφράγισε το τέλος του Β' Βαλκανικού πολέμου αναφέρεται στα παρακάτω: ''Το ζήτημα των νήσων του Αν. Αιγαίου έμεινε ανοιχτό παρά τη δέσμευση των Μεγάλων Δυνάμεων να ασκήσουν στην Πύλη τις δέουσες πιέσεις.......'' για την αναγνώριση από το Σουλτάνο (Ιστορία του Νεότερου και του Σύγχρονου Κόσμου από το 1815 έως σήμερα., Γ' τάξη Ενιαίου Λυκείου, Γενικής Παιδείας, ΟΕΔΒ, σελ. 81). ''Ωστόσο, τα νησιά του Αιγαίου παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με Διακοίνωση των Ευρωπαϊκών Δυνάμεων (13 Φεβρουρίου 1914) εκτός από τα Δωδεκάνησα που θα εξακολουθούσε να τα κατέχει η Ιταλία''. Η Διακοίνωση, λοιπόν, προηγήθηκε της συνθήκης των Σερβών. Παράλληλα, ένας χάρτης (Ιστορία του Νεότοερου και του Σύγχρονου Κόσμου από το 1815 έως σήμερα, Γ' τάξη Ενιαίου Λυκείου, Γενικής Παιδείας, ΟΕΔΒ, σελ. 71 / Θέματα Ιστορίας, Β' Ενιαίου Λυκείου, Μάθημα Επιλογής, ΟΕΔΒ, σελ. 99) στον οποίο σημειώνονται οι προσαρτήσεις της Ελλάδας εις βάρος της Τουρκίας μετά τους Βαλκανικούς πολέμους και συγκεκριμένα με τη συνθήκη του Βουκουρεστίου είναι απόλυτα ξεκάθαρος. Τα νησιά που υποδεικνύονται στο χάρτη ως προσαρτήσεις της Ελλάδας είναι η Κρήτη, η Σάμος, οι Φούρνοι, η Ικαρία, η Χίος, η Λέσβος, η Λήμνος, ο Άγιος Ευστράτιος, η Λήμνος, η Σαμοθράκη και η Θάσος. Ίσως να μην αντιλαμβανόμαστε τελικά ποια νησιά συγκαταλέγονται στο Ανατολικό Αιγαίο... Με τη συνθήκη των Σεβρών, που υπογράφτηκε τον Αύγουστο του 1920 παραχωρήθηκε στην Ελλάδα η Θράκη ως τα πρόθυρα της Κωνσταντινούπολης, η προσωρινή διοίκηση της περιοχής της Σμύρνης και τα νησιά του Αιγαίου που προαναφέρθηκαν- όπως επίσης η Ίμβρος και η Τένεδος- εκτός από τα Δωδεκάνησα (Ιστορία του Νεότερου και του Σύγχρονου Κόσμου από το 1815 έως σήμερα, Γ' τάξη, Ενιαίου Λυκείου, Γενικής Παιδείας, ΟΕΔΒ, σελ. 85). Βέβαια, η συνθήκη των Σερβών υπήρξε βραχύβια διότι ακολούθησε η συνθήκη της Λοζάνης που την ανέτρεψε Πως είναι, λοιπόν, δυνατόν να θεωρείται από το ΑΣΕΠ ως σωστή απάντηση μόνο η συνθήκη των Σεβρών που έπεται της συνθήκης του Βουκουρεστίου; Ταυτόχρονα τα σχολικά βιβλία, που αποτελούν για τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς τον καλύτερο οδηγό για τις συντεταγμένες της μελέτης τους, εφόσον διδάσκονται στα σχολεία, διχάζουν τους φιλόλογους μεταξύ του β και του δ της ερώτησης 65. Εξάλλου η ερώτηση αναφέρεται στην προσάρτηση δίχως να τονίζει την αναγνώριση ή όχι από την Πύλη.
Όσον αφορά την ερώτηση 70 σχετικά με την ελληνική προσφυγή στον οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών το ΑΣΕΠ δίνει ως σωστή απάντηση το β, δηλαδή την κυβέρνηση του Αλ. Παπάγου. Πράγματι στις 16 Αυγούστου 1954 η κυβέρνηση Παπάγου προσέφυγε στα Ηνωμένα Έθνη. Το θέμα της Κύπρου πέρασε στην ημερήσια διάταξη αλλά η Γενική Συνέλευση αποφάσισε να μην το εξετάσει περαιτέρω εκείνη την περίοδο. Ωστόσο, στις 15 Αυγούστου 1958 απαντά και άλλη προσφυγή στον Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών από την κυβέρνηση Καραμανλή (η 5η ελληνική προσφυγή). Η ίδια κυβέρνηση, μάλιστα, κινήθηκε ώστε να εξασφαλίσει την αυτοδιάθεση της Κύπρου μέσω των Ηνωμένων Εθνών. Διερωτώμαι, λοιπόν, με ποιο κριτήριο η επιτροπή του ΑΣΕΠ επιλέγει το β. Η εκφώνηση της ερώτησης αναφέρεται γενικά στην ελληνική προσφυγή. Δεν αναφέρεται στην πρώτη ή στην τελευταία ούτε δίνει κάποιο άλλο στοιχείο που να βοηθά τους υποψήφιους να απομονώσουν τη σωστή απάντηση.
Πράγματι είναι πολύ δύσκολο να καταλάβω τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων του ΑΣΕΠ, ούτε βέβαια έχω σκοπό να επιρρίψω ευθύνες αλόγιστα. Έχω, όμως της απαίτηση, να μου συμπεριφέρονται με αξιοπρέπεια έχοντας απόλυτη συναίσθηση του χρέους τους. Εμείς καλούμαστε να έχουμε σωστή κρίση και να επιδεικνύουμε συνέπεια και υπευθυνότητα την ημέρα των εξετ;aσεων. Το ίδιο, λοιπόν, απαιτούμε κι εμείς από όλους εσάς κύριοι του ΑΣΕΠ.
Ευριδίκη Νικολαΐδου, Φιλόλογος
πηγή: alfavita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: