Αγαπητοί συνάδελφοι
Είμαι φυσικός, ασχολούμαι με την εκπαίδευση και τελευταία έκανα μια μικρή στατιστική μελέτη σχετικά με τον διαγωνισμό των εκπαιδευτικών. Κανονικά αυτή η μελέτη θα έπρεπε να διεξαχθεί απο κάποιον μαθηματικό αλλά επειδή έχω αναπτύξει κάποιες δεξιότητες στα μαθηματικά αναλαμβάνω την ευθύνη όσων θα σας πω παρακάτω.
Είμαι φυσικός, ασχολούμαι με την εκπαίδευση και τελευταία έκανα μια μικρή στατιστική μελέτη σχετικά με τον διαγωνισμό των εκπαιδευτικών. Κανονικά αυτή η μελέτη θα έπρεπε να διεξαχθεί απο κάποιον μαθηματικό αλλά επειδή έχω αναπτύξει κάποιες δεξιότητες στα μαθηματικά αναλαμβάνω την ευθύνη όσων θα σας πω παρακάτω.
Κατ’ αρχήν θα ήταν ανεύθυνο εκ μέρους μου να μην αναφέρω ότι οι διαγωνισθέντες του ΑΣΕΠ δεν θα πρέπει επουδενεί λόγο να ρυθμίσουν την ζωή τους πιστεύοντας ότι ανήκουν στους διοριστέους μέχρι τον Ιούνιο που θα βγουν τα οριστικά αποτελέσματα.
Πιστεύω ότι το δείγμα που θα πρέπει να μελετηθεί για να εξαχθούν κάποια συμπεράσματα είναι οι διοριστέοι και ειδικότερα αποφάσισα να είναι οι διοριστέοι φυσικοί για να στενέψω την έρευνα μου . Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ παρόλο που φαίνεται πάντα εύκολος είναι εν μέρει ένα συγκεκαλυμένο τεστ ευφυίας .Υπενθυμίζω ότι και οι απαντήσεις σε ερωτήσεις κρίσεως αλλά και οι απαντήσεις σε σπάνιες γνώσεις είναι χαρακτηριστικό αυξημένης ευφυίας. Μιλάμε για ένα ποσοστό της τάξης του 20% των ερωτήσεων αλλά αυτές κρίνουν το παιχνίδι .
Αυτό που πραγματικά μετράει η κατανομή μας είναι ο αριθμός διοριστέων N(v) που πήραν βαθμό(v) μεταξύ v και v+dv.Προσάρμοσα με Γκαουσιανή την κατανομή των διοριστέων συναρτήσει του βαθμού που πήραν. Απλώς είπα ότι η διασπορά είναι σ =Ν/Κ . Το Ν είναι ο συνολικός αριθμός διοριστέων και Κ μία σταθερά που αλλάζει κάθε χρονιά και δείχνει τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων. Υπέθεσα ότι η μεγάλη «δεξαμενή» αυτών που κάνουν αίτηση από τους φυσικούς παραμένει σταθερή στον αριθμό.
Επίσης ως βαθμό εννοώ τον συνολικό( με τις προσαυξήσεις)
Οι παρακάτω εκτιμήσεις είναι πρόχειρες
2002 Δύσκολα θέματα.Μέσος όρος βαθμού διοριστέων φυσικών=7. Ν(2002)=165. Κ(2002)=242 Τελευταιος διοριστέος 6.7 σ =0.68
2006 Μέτρια θέματα. Μέσος όρος βαθμού διοριστέων φυσικών =7.7 Ν(2006)=300 Κ(2006)=550 Τελευταιος διοριστεος 7.3 σ= 0.54
2004 Εύκολα θεματα Μέσος όρος βαθμου διοριστέων φυσικών=8 Ν(2004)=209 Κ(2004)=1350 Τελευταιος διοριστεος 7.5 σ = 0.15
Πιστεύω ότι το δείγμα που θα πρέπει να μελετηθεί για να εξαχθούν κάποια συμπεράσματα είναι οι διοριστέοι και ειδικότερα αποφάσισα να είναι οι διοριστέοι φυσικοί για να στενέψω την έρευνα μου . Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ παρόλο που φαίνεται πάντα εύκολος είναι εν μέρει ένα συγκεκαλυμένο τεστ ευφυίας .Υπενθυμίζω ότι και οι απαντήσεις σε ερωτήσεις κρίσεως αλλά και οι απαντήσεις σε σπάνιες γνώσεις είναι χαρακτηριστικό αυξημένης ευφυίας. Μιλάμε για ένα ποσοστό της τάξης του 20% των ερωτήσεων αλλά αυτές κρίνουν το παιχνίδι .
Αυτό που πραγματικά μετράει η κατανομή μας είναι ο αριθμός διοριστέων N(v) που πήραν βαθμό(v) μεταξύ v και v+dv.Προσάρμοσα με Γκαουσιανή την κατανομή των διοριστέων συναρτήσει του βαθμού που πήραν. Απλώς είπα ότι η διασπορά είναι σ =Ν/Κ . Το Ν είναι ο συνολικός αριθμός διοριστέων και Κ μία σταθερά που αλλάζει κάθε χρονιά και δείχνει τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων. Υπέθεσα ότι η μεγάλη «δεξαμενή» αυτών που κάνουν αίτηση από τους φυσικούς παραμένει σταθερή στον αριθμό.
Επίσης ως βαθμό εννοώ τον συνολικό( με τις προσαυξήσεις)
Οι παρακάτω εκτιμήσεις είναι πρόχειρες
2002 Δύσκολα θέματα.Μέσος όρος βαθμού διοριστέων φυσικών=7. Ν(2002)=165. Κ(2002)=242 Τελευταιος διοριστέος 6.7 σ =0.68
2006 Μέτρια θέματα. Μέσος όρος βαθμού διοριστέων φυσικών =7.7 Ν(2006)=300 Κ(2006)=550 Τελευταιος διοριστεος 7.3 σ= 0.54
2004 Εύκολα θεματα Μέσος όρος βαθμου διοριστέων φυσικών=8 Ν(2004)=209 Κ(2004)=1350 Τελευταιος διοριστεος 7.5 σ = 0.15
Κάντε τις δικές σας εκτιμήσεις για φέτος. Κοιτάξτε μόνο το σ και το Κ. Αυτοί που πιστεύουν ότι διορίστηκαν ευνούνται με μεγάλο σ γιατί τόσο περισσότεροι θα βρίσκονται στην ουρά της κατανομής( θα έχουν περάσει στο «τσακα») Απλώς να τονίσω ότι το Κ αλλάζει απότομα με τον βαθμό δυσκολίας .
1) Αυτή η συνάρτηση κόβεται ξαφνικά στα αριστερά γι αυτό μην προσθέτεται το σ στον μέσο όρο.
2)Ευελπιστώ ότι κάποιος συναδελφος μαθηματικός θα σχολιάσει πιθανά μου λάθη.
Καλή επιτυχία
Σπύρος Κουτάντος ,
1) Αυτή η συνάρτηση κόβεται ξαφνικά στα αριστερά γι αυτό μην προσθέτεται το σ στον μέσο όρο.
2)Ευελπιστώ ότι κάποιος συναδελφος μαθηματικός θα σχολιάσει πιθανά μου λάθη.
Καλή επιτυχία
Σπύρος Κουτάντος ,
Φυσικός, PhD
πηγή: alfavita.gr
1 σχόλιο:
Είμαι ο Σ.Κ. φυσικός και κατάγομαι απο τον νομο Ρεθύμνου. Με αυτά που έλεγα στην πρόχειρη μελέτη μου εννοούσα να κοιτάτε τα θέματα κι οχι πόσοι μπαινουν για να δείτε που θα φτάσει ο τελευταίος διοριστέος. Εκανα πιό ακριβή ανάλυση στον διαγωνισμο ΑΣΕΠ 2006 και η γενικότερη κατανομή ειναι παράγωγος της σιγμοειδούς. Τέλος πάντων το θέμα είναι οτι φέτος θα διορίσουν ΛΙΓΟΥΣ από τον ΑΣΕΠ και ΠΟΛΛΟΥΣ με ΜΕΣΟ όπως πάντα. Ο λύκος του κομματικού μηχανισμού που διευθύνει τα πάντα καλύπτεται με προβειά νομιμότητας που του παρέχει ο ΑΣΕΠ για άλλη μια φορά.
Δημοσίευση σχολίου