Σπάμε τις αποστάσεις μεταξύ μας... Διεκδικούμε συλλογικά!

Ο Σύλλογος Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου είναι μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2008 και επιδιώκει να απαντήσει στην αναγκαιότητα συνεύρεσης και συσπείρωσης του κόσμου της αδιοριστίας γύρω από κοινά αιτήματα και κοινούς σκοπούς. Πάμε ενάντια στη λογική του "κανιβαλισμού" και του ανταγωνισμού που μας επιβάλλεται. Λέμε όχι στην αντίληψη που λέει ότι αντίπαλος μας είναι ο συνάδελφος. Υπερασπιζόμαστε την αξιοπρέπεια μας. Αντιλαμβανόμαστε ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν είναι ο καθένας μόνος του. Αναπτύσσουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Τις συνέπειες του ατομισμού και του "ο καθένας μόνος του" τις βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και είδαμε που μας έχουν βγάλει. Ήρθε η ώρα να ενώσουμε τη φωνή μας και να πούμε «Φτάνει πια!»

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Εδώ θα βρείτε το πανελλαδικό ψήφισμα

Τετάρτη, 9 Ιουλίου 2008

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων: Επιστολή Διαμαρτυρίας.

ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Θέμα: Επιστολή Διαμαρτυρίας.

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ.) απευθύνεται σε σας, προκειμένου να σας ενημερώσει για την πραγματική κατάσταση όσον αφορά στην ένταξη του θεάτρου γενικώς αλλά και των θεατρολόγων ειδικότερα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, μια κατάσταση η οποία καταδεικνύει με τον πιο εύγλωττο τρόπο την διαρκή ανακολουθία λόγων και πράξεων των εκάστοτε επικεφαλής του Υπουργείου Παιδείας ως προς τη σύνδεση παιδείας και πολιτισμού.
Συγκεκριμένα, με βαθύτατη θλίψη και οργή διαπιστώνουμε πως η Πολιτεία δεν δείχνει να αναγνωρίζει στην πράξη την αναγκαιότητα του συγκεκριμένου κλάδου στην εκπαιδευτική διαδικασία, και μοιάζει ειρωνικό ότι ήδη από το 1981, εννέα χρόνια πριν από την ίδρυση του Πανεπιστημιακού Τμήματος της Αθήνας, η ίδια η Πολιτεία είχε προβλέψει την ίδρυση των Τμημάτων Θεατρολογίας και συνδέσει τους πτυχιούχους των “ιδρυθησόμενων” –τότε- Τμημάτων με την εκπαιδευτική διαδικασία (Νόμος 1158, ΦΕΚ 127/Α/13-5-81). Έτσι, όχι μόνο μέχρι το 2007 δεν είχε συσταθεί καμία οργανική θέση για το συγκεκριμένο κλάδο, με αποτέλεσμα όσοι από τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ32 δεν είναι άνεργοι, να ετεροαπασχολούνται ή να απασχολούνται σε ελάχιστες περιπτώσεις ως αναπληρωτές ή να υποαπασχολούνται στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, αλλά και το Υπουργείο πρόσφατα προχώρησε στη γνωστοποίηση της πλήρωσης του εξευτελιστικού αριθμού των 20 θέσεων πανελλαδικώς (12 μέσω ΑΣΕΠ και προφανώς 8 μέσω Ενιαίου Πίνακα Αναπληρωτών, κατά το γνωστό τρόπο της ποσόστωσης 60% και 40%).
Ωστόσο, ο “Γολγοθάς” μας δεν τελειώνει εδώ, εξαιτίας της άστοχης απόφασης του Υπουργείου Παιδείας να καλύπτει κατά το σχολικό έτος 2008-09 τις ανάγκες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής που θα προκύπτουν σε όλα τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, μεταξύ των οποίων και τα Ειδικά, προσλαμβάνοντας εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ32 Θεατρικών Σπουδών σε ποσοστό 70% και εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ18.41 Δραματικής Τέχνης σε ποσοστό 30%, επί των εκάστοτε προσλαμβανομένων για τη διδασκαλία αυτού. Από τα παραπάνω αβίαστα προκύπτει πως το Υπουργείο όχι μόνο “μας κλείνει την πόρτα” για την οργανική μας ένταξη στην εκπαίδευση, αλλά και προσβάλλει το ήδη κεκτημένο δικαίωμά μας στην ωρομισθία. Επιπλέον, αντί να προβαίνει σε ουσιαστικές παροχές προς όλη την εκπαιδευτική κοινότητα της Ελλάδας, προσφεύγει στην ήδη δοκιμασμένη και διαχρονικά επιτυχημένη τακτική του “διαίρει και βασίλευε”, προσφέροντας αφ’ ενός στον ένα κλάδο ορισμένα “ψίχουλα”, που δυστυχώς στην εποχή μας έχουν γίνει πάρα πολύ “ακριβά”, κι αφ’ ετέρου στον άλλο κλάδο έναν “αποδιοπομπαίο τράγο”, με μοναδικό σκοπό και πιθανό όφελος, προφανώς, τη διάσπαση του εκπαιδευτικού κινήματος.
Υπάρχουν όμως κάποιες αλήθειες που θα πρέπει να ειπωθούν για τον κλάδο ΠΕ18.41, καθώς είναι αδιανόητο πώς το Υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί να επιμένει στη διαιώνιση μιας παρανομίας: θα πρέπει λοιπόν να σας επισημάνουμε πως, σύμφωνα με το Νόμο περί οργανώσεως και διοικήσεως των Σχολών Ανωτέρας Καλλιτεχνικής Εκπαιδεύσεως, Κρατικού Βραβείου Θεάτρου και καταργήσεως Αδείας Ασκήσεως Επαγγέλματος Ηθοποιού (Νόμος 1158, ΦΕΚ 127/Α/13-5-81), καθορίζεται με σαφήνεια ότι οι πτυχιούχοι των Τμημάτων Θεατρολογίας θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα της διδασκαλίας μαθημάτων της ειδικότητάς τους σε Σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης, και όχι οι απόφοιτοι των Σχολών Δραματικής Τέχνης, οι οποίοι θα πρέπει πρώτα να εισαχθούν στα Τμήματα Θεατρολογίας, υπό προϋποθέσεις, και έπειτα να αποφοιτήσουν από αυτά για να αποκτήσουν το δικαίωμα της διδασκαλίας σε Σχολεία.
Επιπλέον, όπως όφειλαν να γνωρίζουν ήδη στο Υπουργείο και δυστυχώς κληθήκαμε να τους ενημερώσουμε εμείς, στον κλάδο ΠΕ32 ανήκουν όλοι οι απόφοιτοι των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου της χώρας, τετραετούς και πενταετούς φοίτησης, ενώ στον κλάδο ΠΕ18.41 ανήκουν οι απόφοιτοι Ανωτέρων Σχολών Δραματικής Τέχνης, τριετούς φοίτησης, οι οποίες ουδεμία σχέση έχουν με τα Πανεπιστήμια της χώρας, οπότε και ο αντίστοιχος κλάδος καταχρηστικά εντάσσεται στην κατηγορία της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης. Επίσης, οι Σχολές Δραματικής Τέχνης αποτελούν κατηγορία των Σχολών Ανωτέρας Καλλιτεχνικής Εκπαιδεύσεως, οι οποίες αδειοδοτούνται από το Υπουργείο Πολιτισμού και ουδεμία σχέση έχουν με το Υπουργείο Παιδείας, αφού και τα Τ.Ε.Ι. ή Κ.Α.Τ.Ε.Ε. Δραματικής Τέχνης, με τα οποία υποτίθεται ότι μπορεί να είναι ισότιμες, βάσει απόφασης του Ι.Τ.Ε., ουδέποτε υπήρξαν στην ελληνική επικράτεια, και είναι απορίας άξιο πώς έχουν δοθεί ισοτιμίες με ένα ανύπαρκτο Τ.Ε.Ι.
Άλλωστε, κατά το σχολικό έτος 2007-08, όπως και από τη θεσμοθέτηση του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και εξής, ο κλάδος ΠΕ32, με ή χωρίς προϋπηρεσία, προτασσόταν του κλάδου ΠΕ18.41 για την ανάθεση του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής, μέχρις εξαντλήσεως των σχετικών πινάκων, και έπετο η ανάθεση σε αποφοίτους Σχολών Δραματικής Τέχνης, ήτοι στον κλάδο ΠΕ18.41. Άλλωστε και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το μάθημα του Θεάτρου, όπου εντάσσεται στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα (δηλ. το μάθημα Στοιχεία Θεατρολογίας της Α’ Λυκείου) ανατίθεται σε α’ ανάθεση στον κλάδο ΠΕ32 και σε καμία περίπτωση στον κλάδο ΠΕ18.41, άρα κατ’ αναλογία θα έπρεπε να ανατίθεται στον ίδιο κλάδο και στο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο. Κάτι ανάλογο συνέβαινε και εξακολουθεί να ισχύει σε όλες τις άλλες περιπτώσεις διπλής ανάθεσης μαθημάτων του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου. Τέλος, ενώ όλοι ανεξαιρέτως οι θεατρολόγοι είναι απόφοιτοι Καθηγητικών Σχολών, κάτι τέτοιο δε συμβαίνει σε καμία περίπτωση με τους αποφοίτους Σχολών Δραματικής Τέχνης, όπου δεν διδάσκεται κανένα παιδαγωγικό μάθημα. Επομένως, η εξίσωση των δύο ανωτέρω κλάδων πέραν των άλλων είναι παιδαγωγικά ανεπίτρεπτη.
Επ’ ευκαιρία βέβαια, θα πρέπει να τονίσουμε πως τέτοιου είδους τακτικές αποσκοπούν στην κάμψη της αγωνιστικότητάς μας και στην υπονόμευση του κύρους των πτυχίων που χορηγούν τα δημόσια Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, καθώς είναι πασίγνωστο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Σχολών Δραματικής Τέχνης ανήκουν στον ιδιωτικό τομέα. Εμείς από την πλευρά μας αφ’ ενός προβάλλουμε για μια ακόμη φορά το πάγιο αίτημά μας για την οργανική μας ένταξη στην εκπαίδευση, σε αναλογία τουλάχιστον ενός θεατρολόγου ανά σχολική μονάδα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και αφ’ ετέρου δηλώνουμε αλληλέγγυοι στον αγώνα σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας για την κατάργηση του θεσμού της ωρομισθίας, με παράλληλη δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες και την αύξηση των οργανικών θέσεων που ήδη υφίστανται, στη βάση της μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και επίσης της μείωσης του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Οι ανωτέρω θέσεις έχουν ήδη υποβληθεί στους αρμοδίους του Υπουργείου Παιδείας και έχει ζητηθεί από εκείνους να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προς αποκατάσταση του κλάδου ΠΕ32, αλλά και της νομιμότητας γενικότερα. Αίτημά μας είναι η άμεση ανάκληση ή τροποποίηση των επίμαχων παραγράφων των υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ.361.1/363/64313/Δ1/16-5-2008 και 85119/Γ6/30-6-2008 εγκυκλίων με θέμα: “Πρόσκληση υποψηφίων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολ. έτους 2008-2009” και “Πρόσκληση υποψηφίων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, για ένταξη στους Ενιαίους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής σε λειτουργικά κενά για το διδακτικό έτος 2008-2009”, αντίστοιχα.

Θεωρώντας τις απαιτήσεις μας καθ’ όλα δίκαιες, είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε συζήτηση και διευκρίνιση και ζητούμε την αμέριστη υποστήριξή σας.

Το Δ.Σ. του Π.Ε.ΣΥ.Θ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: