Σπάμε τις αποστάσεις μεταξύ μας... Διεκδικούμε συλλογικά!

Ο Σύλλογος Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου είναι μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2008 και επιδιώκει να απαντήσει στην αναγκαιότητα συνεύρεσης και συσπείρωσης του κόσμου της αδιοριστίας γύρω από κοινά αιτήματα και κοινούς σκοπούς. Πάμε ενάντια στη λογική του "κανιβαλισμού" και του ανταγωνισμού που μας επιβάλλεται. Λέμε όχι στην αντίληψη που λέει ότι αντίπαλος μας είναι ο συνάδελφος. Υπερασπιζόμαστε την αξιοπρέπεια μας. Αντιλαμβανόμαστε ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν είναι ο καθένας μόνος του. Αναπτύσσουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Τις συνέπειες του ατομισμού και του "ο καθένας μόνος του" τις βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και είδαμε που μας έχουν βγάλει. Ήρθε η ώρα να ενώσουμε τη φωνή μας και να πούμε «Φτάνει πια!»

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Εδώ θα βρείτε το πανελλαδικό ψήφισμα

Πέμπτη 24 Ιουλίου 2008

Η εκμετάλλευση των ωρομισθίων: νόμιμη ή παράνομη; της Τόνιας Κακιούση

Επιστολή συναδέλφου στο alfavita.gr
Με αφορμή την επιστολή με ανάλογο περιεχόμενο συναδέλφου θέλω να καταθέσω και τη δική μου εμπειρία σχετικά με το ζήτημα της προϋπηρεσίας των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών. Κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά εργάστηκα ως ωρομίσθια εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με 11 ώρες εβδομαδιαία διδασκαλία. Όταν αναρτήθηκαν οι πίνακες αναπληρωτών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διαπίστωσα ότι τα μόρια της προϋπηρεσίας μου ήταν λιγότερα από όσα αντιστοιχούσαν στο σύνολο των ωρών διδασκαλίας μου. Η μικρή φαινομενικά διαφορά μεταξύ της πραγματικής και της προσμετρηθείσας προϋπηρεσίας (διαφορά στα δεκαδικά ψηφία των μορίων της προϋπηρεσίας) μου κοστίζει 16 θέσεις στον πίνακα αναπληρωτών!
Απευθύνθηκα λοιπόν στη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην οποία είχα καταθέσει την αίτηση για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων, για να υποβάλλω ένσταση. Εκεί πληροφορήθηκα ότι δεν έχω δικαίωμα να υποβάλλω ένσταση, διότι σε ορισμένους μήνες έχω περισσότερες από 44 ώρες μηνιαίας διδασκαλίας! Η σύμβασή μου όριζε 11 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας και όχι 44 ώρες μηνιαίας διδασκαλίας, και δουλεύοντας πραγματικά 11 ώρες την εβδομάδα ξεπέρασα τις 44 ώρες διδασκαλίας μηνιαίως, διότι για κακή μου τύχη κανένας μήνας δεν έχει ακριβώς 4 εβδομάδες (δηλαδή 28 ημέρες, εκτός από τον Φεβρουάριο!). Επειδή λοιπόν κάποιοι μήνες έχουν 22 ή και 23 εργάσιμες μέρες, εγώ και όλοι οι ωρομίσθιοι συνάδελφοί μου πρέπει να "τιμωρηθούμε" με ποινή στέρησης έστω και δεκαδικών (αλλά τόσο κρίσιμων) δεκαδικών ψηφίων των πολυπόθητων μορίων της προϋπηρεσίας μας;! Στις έντονες διαμαρτυρίες μου με βασικό επιχείρημα ότι στο νομοθετικό πλαίσιο του ΥΠΕΠΘ αναφέρεται το μέγιστο όριο των 11 ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και όχι των 44 ωρών μηνιαίας διδασκαλίας, ο αρμόδιος υπάλληλος της συγκεκριμένης διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μου έδωσε την ιδιαίτερα ¨παρηγορητική" απάντηση, ότι τις ώρες που "πλεονάζουν" μηνιαίως τις πληρωνόμαστε, μόνο στην προϋπηρεσία μας δεν προσμετρώνται!!!
Αυτή την απάντηση, όχι ως λόγο παρηγοριάς αλλά μόνο ως εμπαιγμό μπορώ να την εκλάβω, μετά από μια εξουθενωτική σωματικά και ψυχικά επιτυχή συμμετοχή στον προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, έπαθλο της οποίας ήταν η πρόσληψή μου ως ωρομίσθια εκπαιδευτικός σε σχολεία δύο διαφορετικών νομών από το νομό της μόνιμης κατοικίας μου, μετά από μήνες ταλαιπωρίας λόγω πολύωρης οδήγησης καθημερινά (έπρεπε να διανύω πάνω από 500 χιλιόμετρα εβδομαδιαίως για να διδάξω 11 ώρες), και με τις εξευτελιστικές αμοιβές των ωρομισθίων, που όταν τις πληρωθούμε, ούτε τη βενζίνη της μετακίνησης δεν μπορούν να καλύψουν! Πιστεύει αλήθεια κανείς ότι δουλεύουμε ως ωρομίσθιοι πρωταρχικά για τα χρήματα που μας αποφέρει η ωρομισθία; Δεν είναι "ηλίου φαεινότερον" ότι το σταυρό του μαρτυρίου, που συναπάγεται η ωρομισθία, τον κουβαλάμε μόνο και μόνο, για να μαζέψουμε κουκί-κουκί τα ποθητά μόρια που θα μας φέρουν πιο κοντά στο όνειρο του μόνιμου διορισμού; Λυπάμαι, αλλά το γεγονός ότι πληρώνονται οι "πλεονάζουσες" ώρες μεν, δεν προσμετρώνται στην προϋπηρεσία δε, το λιγότερο που μπορώ να το χαρακτηρίσω είναι εξωφρενικό και ανέντιμο! Πιστεύω ακράδαντα ότι όλοι οι ωρομίσθιοι συνάδελφοί μου θα προτιμούσαν το αντίστροφο σενάριο: ας μην πληρωνόμαστε τις "πλεονάζουσες" ώρες, αρκεί να προσμετρώνται κανονικά στην προϋπηρεσία μας!!!
Πιθανότατα δεν μπορώ να αλλάξω τα "κακώς κείμενα" με αυτή την επιστολή, ωστόσο οι φωνές που εκφράζουν την αλήθεια και το δίκαιο πρέπει να ακούγονται... Η ελπίδα ότι μπορεί κάποιος από τους ιθύνοντες να ευαισθητοποιηθεί ή τουλάχιστον να προβληματιστεί, πεθαίνει τελευταία!
Ωρομίσθια εκπαιδευτικός
Τόνια Κακιούση

Δεν υπάρχουν σχόλια: